Shrnutí tematického týdne Být Vidět z facebookové skupiny Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu). Autorkou je Dana Ostrovská, webová a brandová fotografka.
PONDĚLÍ:
Být Vidět – Nultý krok
V on-line světě potřebujete být vidět.
Že je to těžké? Máte pravdu, chce to sebevědomí, odvahu i čas. Postupnými kroky to ale dokážete.
V začátku, kdy nemáte tolik spojení, budou mít významnější efekt aktivity ve skupinách, kde se zdržují potenciální klienti. Zaujmout je můžete příspěvky, ale i komentáři. Jejich první cesta většinou povede na profil, ze kterého jste příspěvek nebo komentář vložili.
Nultý krok v této „hře“ tedy znamená vyladit si profil. Mluvit na něm o tom, co vaši cílovku zajímá a tyto příspěvky sdílet veřejně. Proč? Když mě zaujmete, jdu se podívat na váš profil. Když mě to, co přidáváte, zajímá, stisknu tlačítko přátelství nebo sledování.
Nevíte, jak váš profil pro veřejnost vypadá? Přejděte na něj a hledejte tlačítko s okem „Zobrazit jako“.
Na diskusi k tématu se podívejte TUDY:
ÚTERÝ:
Být Vidět – Seznamy na osobním profilu
Je vás vidět, nebo je co zlepšovat?
Sama jsem s tím ještě nedávno bojovala. Jeden z mých největších bloků byli „staří“ přátelé, které jsem nechtěla spamovat.
Tohle jde obejít snadno. Stačí si vytvořit seznamy, a když dáváte příspěvek, vybrat komu se má ukázat. Nebo opačně, a to pro mě bylo důležitější, koho vyloučit (přímo osoby nebo celé seznamy).Má to jedinou chybku. Když chcete, aby byl příspěvek veřejný, nevyloučíte nikoho. Ale zase se dá najít klička: veřejný obsah se ukazuje v aktuální chvíli, kdy ho na síť dáte. Když počítáte s variantou obsahu pro nově příchozí, můžete třeba každých 14 dní sednou, projít příspěvky na profilu a ty, co mají potenciál zaujmout, změnit na veřejné.
Jak se pracuje se seznamy?
- Kde se skupiny tvoří?
- Jak do nich lidi přidávat nebo odebírat?
- Kde při tvoření příspěvku vyberete, komu se má, nebo nemá zobrazit?
Podrobný návod si můžete otevřít ve formátu PDF výměnou za e-mail.
Na diskusi k tématu se podívejte TUDY:
STŘEDA:
Být Vidět – Profilová fotka
Profilová fotka je na sítích vlastně váš zástupce.
Je u všech vašich komentářů i příspěvků, jakmile si na ni lidé zvyknout, poznají vás díky ní rychleji.
Při rozhodování, jestli požádám o přátelství, je profilová fotka jednou z proměnných, která stejně snadno přitáhne i odradí.
Jak na tom je ta vaše? Pokud nevyjadřuje co byste rádi a budete ji chtít změnit, neváhejte mne oslovit.
P. S.: O profilovce jsem se zamýšlela s klienty už tolikrát, že jsem nejčastěji řešené otázky shrnula do článku Profilovka na sítě.
Na diskusi k tématu se podívejte TUDY:
ČTVRTEK:
Být Vidět – Rozpoznatelnost na sítích
Rozumně nastavené podnikání nespoléhá na jednu platformu. Zaručit se nedá nic, a proto je dobré mít víc želízek v ohni.
Na každý pád, pokud své podnikání prezentujete na více místech, měli byste být snadno rozpoznatelní. Ať už mluvíme o vizuálu, obsahu, nebo stylu.
Proč? Pokud se vaši zákazníci přesunou z jakýchkoli důvodů na jinou síť/platformu, rozpoznají vás. Nebudete si muset znovu získávat jejich důvěru. V podstatě z obráceného pohledu byste sami sobě tvořili konkurenci a klienti by vás vnímali jako další/ho v daném oboru.
KONZISTENCE ZKRÁTKA PODPORUJE ZAPAMATOVATELNOST.
Moje podnikatelské puzzle v tuto chvíli tvoří:
- LinkedIn, Facebook – sociální sítě, které je třeba neustále krmit aktuálním obsahem a být na nich aktivní.
- Google Business, Pinterest – statičtější prezentace, které jsou stavěné spíš pro běh na delší trať. Nevěnuju se jim denně, obsah přidávám nárazově a nechávám je pracovat.
- Web, blog – vlastní prostor, kde si určuju pravidla sama.
- Ústní doporučení – off-line svět.
Jak to máte vy?
Na diskusi k tématu se podívejte TUDY:
PÁTEK:
Být Vidět – Vizuální obsah
Co na ty sítě pořád dávat?
Jedna z nejčastějších otázek, každému bude fungovat něco trochu jiného. Každý z nás má jiného srdcového klienta, kterého osloví jiné věci.
Znalost srdcového klienta vám pomůže a nezáleží na tom, jestli si ho/ji zatím jen představujete, nebo je to skutečná osoba. Znáte jeho/její zájmy, i čas, kdy na síť přichází. Tam leží odpověď na to, kdy příspěvky vkládat, i jak vypadá jeho/její newfeed a co v něm „vystoupí z řady“, nebo naopak zapadne.
Vizuální obsah funguje. Obraz naše mysl zpracuje rychleji než text. Ve chvíli, kdy díky fotografii přibrzdí, začnou oči vnímat text, a dostanete pár vteřin na předání svého sdělení.
KDE FOTOGRAFIE BRÁT?
Všechno, co je dostupné ve fotobankách, už jste někde 3x viděli? Použijte vlastní nástroje. Svezte se na současném trendu „autenticity“, tedy ukazování své osobnosti a svých zájmů. Nechte nakouknout pod pokličku. Stačí ji nadzvednout tolik, kolik je vám příjemné.
Nabídnu vám pomocnou ruku. Váš mobil umí víc, než si myslíte.
Jestli chcete objevování urychlit, ráda vás uvidím v mém kurzu Zlepšete své fotky z mobilu, kde vám ukážu základy focení mobilem.
Na diskusi k tématu se podívejte TUDY:
Více tematických týdnů najdete ve skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).
Nebo můžete rovnou zde přejít na další tematické články:
SEO
Ikigai pro podnikání
Ovládni mistrovství online prodeje
Video marketing
Váš soused je milionář