Taky vás štve, že dosahy příspěvků na sociálních sítích nejsou to, co bývaly? Nepotěším vás. Dosahy se určitě budou snižovat dál. Proč to tak je a co s tím můžeme dělat? Čtěte dál.
Základním problémem je, že na online podnikání přechází stále víc a víc lidí. Poslední korona krize vlastně každému offline podnikateli řekla, že má smysl podnikat online a diverzifikovat si takto svůj byznys. Začalo se tvrdit, že má smysl jít na sítě a že se vyplatí vytvářet digiprodukty. A s tímhle trendem si každý druhý podnikatel udělal facebookovou stránku a každý třetí má facebookovou skupinu.
Online prostor se tímto hodně nafouknul. Ale počet běžných uživatelů, kteří se na sítě chodí koukat, je pořád stejný. Není jich víc – na rozdíl od zvýšeného počtu online podnikatelů. Naopak, je jich teď spíš méně, protože pobývají raději offline někde venku v přírodě než na sítích.
O Facebooku by se teď dalo říct, že nabídka výrazně převyšuje poptávku. Počet uživatelů, kteří něco na Facebooku prezentují, se totiž více než zdvojnásobil. Ale počet hodin, které stráví lidé na sítích, se o tolik nezvýšil.
Co/kdo tedy rozhodne o tom, jestli se váš příspěvek zobrazí lidem? Algoritmus.
Nejlepší strategie je jít těmto algoritmům na ruku. Vytvářet svůj obsah a příspěvky na sociálních sítích tak, aby je algoritmus podporoval. Je pár zásad, které je dobré vědět:
Algoritmům Facebooku i LinkedInu například vadí, když se lidé posílají pryč z té dané sítě a odkaz vede třeba na YouTube. Facebook jde relativně hezky přebít, ale na LinkedIn byste museli mít setsakramentsky hodně komentovaný příspěvek, aby se vám to podařilo. Na Facebooku toto můžete obejít tak, že uděláte příspěvek, který bude hodně komentovaný. Odkaz, který vede čtenáře pryč, nebude takovou zátěží a algoritmus bude příspěvek ukazovat dalším a dalším lidem.
Zato na LinkedIn se vám tohle pravděpodobně podaří stěží. Pokud chcete, aby lidé viděli váš příspěvek s odkazem, který vede pryč, musíte mít dobře vybudovanou komunitu a hodně lidí, kteří vás sledují. Když s budováním komunity teprve začínáte, nesdílejte odkazy a články, ale dávejte obsah přímo do příspěvku.
Dosahy se budou i nadále snižovat, protože další a další lidi podnikají a vytváří svůj byznys. Byznysový podíl na sítích roste víc než počet uživatelů a tento trend bude pravděpodobně pokračovat dál.
Jak můžete dosah zvýšit?
- Najděte si sociální síť, která vám vyhovuje a kde je vaše cílovka.
- Vytvářejte obsah tak, aby vyhovoval algoritmu a zároveň se líbil vašim fanouškům. Musíte dělat takový obsah, který se bude líbit obojímu, jinak vám nebude fungovat.
- Zvyšte míru zapojení uživatelů, aby víc reagovali na vaše příspěvky.
Pokud nevíte jak, mám pro vás záznam webináře
„Jak udělat příspěvek s 1000 komentáři“.
Dozvíte se zde, co udělat proto, aby váš facebookový příspěvek měl takto velké dosahy a zapojení uživatelů.