ChatGPT od listopadu 2024 doporučuje konkrétní weby, dává zdroje a odkazy. Díky tomu se z něho může stát nový zdroj návštěvnosti pro váš web.
Jak to udělat technicky a jaké souvislosti dodržet se dozvíte v tomto článku.
Nejzákladnější požadavek je, aby o vás a vašem webu chatGPT vůbec věděl. Může se o vás dozvědět tak, že s ním o vašem webu budete “mluvit”. Další varianta je, že o něm bude s chatem “mluvit” někdo jiný. Poslední možnost je, že na vás někde narazí (média, zpětné odkazy, doporučení atd.)
Další důležitá věc je kvalita vašeho webu. Z mého pohledu je chatGPT dost přísný v tom, jaký obsah doporučí a jaký ne. Takže dělejte kvalitní obsah a dodržujte principy SEO. (Pokud se chcete naučit jak na to, mrkněte na kurz SEO pro začátečníky.)
K doplnění souvislostí mrkněte na články:
Níže popisuji technické věci, které je třeba zkontrolovat. Jako první ale doporučuji si ověřit, jestli se k vám na web dostanou nástroje chatuGPT, nebo ne. Může se totiž stát, že máte vše v pořádku.

V chatuGPT použijte tento prompt:
Prosím, použij svůj nástroj procházení webu (Web Browsing Tool) a pokus se přímo načíst tuto stránku: https://byznysovejednohubky.cz
Nevyhledávej informace pomocí internetu nebo výsledků vyhledávačů – chci, abys přímo otevřel tuto konkrétní stránku a zjistil, zda se ti opravdu načte její obsah.
Pokud se stránka nenačte, napiš mi přesnou chybovou hlášku, kterou tvůj nástroj vrátil.
Může se stát, že chatGPT objeví chybu.
Failed to fetch page
Error checking robots.txt
Pokud se vám objevila chyba, pokračujte ve čtení a doplňte technické minimum, které potřebuje váš web splňovat, aby byl dohledatelný a čitelný pro moderní AI nástroje – včetně ChatGPT Web Browsing Toolu.
Co je ChatGPT Web Browsing Tool
Web browsing tool je nástroj, díky kterému si ChatGPT může v reálném čase přečíst veřejně dostupné webové stránky.
Používá se např. když někdo položí dotaz typu:
„Najdi mi kurz SEO pro začátečníky v češtině.“
ChatGPT pak vyhledá odpovídající obsah a může doporučit i ten váš – pokud má k webu přístup a rozumí mu.
Tento nástroj chat využívá jen v konverzaci s uživatelem.
Co je potřeba, aby ChatGPT dokázal přečíst váš web
1. Přístupný soubor robots.txt
ChatGPT se chová jako každý robot – nejdřív se podívá do souboru robots.txt, jestli mu dovoluje stránku navštívit.
Zkontrolujte, že váš robots.txt vypadá nějak takto:
Tím říkáte: „všichni roboti mají přístup ke všemu.“
Soubor robots.txt najdete na adrese https://tvujweb.cz/robots.txt
2. Zkontrolujte nastavení v administraci svého webu
V administraci WordPressu, Shoptetu nebo čehokoliv jiného jděte do nastavení a najděte čtení.
Nastavení → Čtení
Ujistěte se, že není zakázané. Tím pádem by web bránil vyhledávačům v indexaci webu a chatuGPT ve čtení webu.
3. Pozor na bezpečnostní pluginy a firewally
Pokud používáte pluginy jako:
-
- Wordfence
-
- iThemes Security
-
- All In One WP Security
Je možné, že mají nastavení, které blokuje „roboty“ nebo „crawler user-agenty“. ChatGPT pak může narazit na chybu nebo se k webu vůbec nedostane.
Tip:
Většina těchto pluginů má sekci „Rate Limiting“ nebo „Bot Detection“. Ujistěte se, že tam není příliš přísný filtr.
4. Zkontrolujte soubor .htaccess
Soubor .htaccess může obsahovat pravidla, která:
- zakazují přístup podle IP adresy nebo uživatelského agenta,
- blokují přístup robotům obecně.

Pokud si nejsi jistý/á, dej tenhle úkol webaři. Úprava jednoho řádku může rozhodnout o tom, jestli tě ChatGPT „uvidí“.
5. Zeptejte se svého hostingu
Některé hostingy mají automatickou ochranu, která může neznámé roboty (jako je nástroj ChatGPT) blokovat.
Napište svému hostingu např. toto:
„Prosím, můžete ověřit, zda server neblokuje přístup z cloudových IP adres (např. OpenAI / ChatGPT)? Potřebuji, aby robots.txt i veřejné stránky byly přístupné pro moderní vyhledávací nástroje.“
A to je vše.
Pokud chcete pomoci s obsahem na webu tak, aby prodával a doporučoval ho chatGPT, Google i vaši klienti, ozvěte se.