Web je v rekonstrukci. Objednávky a veškeré služby však fungují normálně.
mentorka Lucie

Marketingová strategie ke spuštění mobilní aplikace aneb nervy do poslední chvíle

Mobilní aplikace jsou běžnou součástí našeho života. Jak ji ale efektivně spustit? Jak do ní dostat maximum ideálních uživatelů? Jak zařídit, aby byla úspěšná a vývoj se vyplatil?

Na některé z těchto otázek vám odpovím v této případové studii (a u dalších vás nasměruji, kde odpovědi najdete).

Jsem Lucie Dědková, strategická markeťačka a s autory aplikace Take UpMarkétou JíšovouRomanem Hruškou jsem začala spolupracovat v září 2023.

Úplně první zadání bylo, že potřebují vypracovat strategii k získání 30 000 sledujících na Facebook a Instagram do konce roku 2023.

Ale pojďme to vzít komplexně.

Mobilní aplikace jako součást marketingového mixu

Taky by se vám líbilo mít mobilní aplikaci na podporu svého podnikání? Slyším to od řady klientů. Chtějí mít aplikaci jako součást svého marketingu, aby jim přiváděla nové klienty. A nebo chtějí mít aplikaci jako výdělečný produkt.

Jenže, když dojde na lámání chleba a aplikace se začne promýšlet, ukáže se to jako mnohem komplexnější úkol.

Vývoj a propagace mobilní aplikace Take Up – aplikace na hledání kámošů, propojování lidí a nalézání nových zážitků trvaly do data spuštění rok. A celý rozjezd aplikace je vyčíslen na 5 milionů korun.

Jaký očekávat konverzní poměr a jak (ne)jsme v průměru my

Když jsem se dozvěděla zadání, jako první mě zajímalo, proč chtějí tolik sledujících. Protože sledující jsou fajn, ale. Jsou na sítích, které nejsou vaše (tam váš profil, stránku, skupinu, reklamu můžou kdykoliv z jakéhokoliv důvodu smazat).

Důvod byl, aby získali 10 000 uživatelů aplikace. To znamená, že by byl ze sledujících sítí konverzní poměr přes 30%.

Vzoreček a příklady konverzního poměru - konverzní poměr je podíl počtu lidí, kteří udělali požadovanou akci s celkovým počtem lidí
Konverzní poměr je základní metrika. Je důležité si ho umět spočítat.

Průměrný konverzní poměr ze sítí v intenzivní kampani na placený produkt mám (nebo mí klienti) průměrně 3%. Když se někdo dostane na 10%, je to výjimečně skvělý výkon.

Standardní konverzní poměr u evergreenových produktů je 1%.

U věcí zdarma jsou konverzní poměry vyšší, ale ne o tolik.

Aby fungoval konverzní poměr 30%, muselo by se jednat o extrémně vhodnou cílovku, skvěle zahřátou a natěšenou v čas spuštění aplikace.

Obsahová, byznysová a marketingová strategie

Pro aplikaci Take Up jsem udělala obsahovou strategii. A kromě návrhů, co všechno by se dalo komunikovat a jsem navrhla i další věci, co bychom měli dělat pro zvýšení povědomí o aplikaci. (Aby to dávalo byznysově a marketingově smysl.)

Hlavní novinky, které ve strategii byly

  • začít pracovat s databází – sbírat maily, posílat newslettery
  • využít influencery

Kromě toho jsme se pustili do vlastní FB skupiny, našli ambasadory v cizích FB skupinách, nastavili základy SEO a vlastního blogu, linkbuildingu, LI, YT a tak.

A ještě abych vychválila své byznysové strategie – vždy je beru do šířky tak, aby klientovi přinesli to, co by se mu nejvíce hodila. Pro Take Up jsem dělala brainstorming claimů, nápady na PR komunikaci, konkrétní znění příspěvků na všechny sociální sítě, nápady na videa a reels, varianty cílovek.

Zahřívání publika aneb jak dělat seeding

S výše zmíněnými aktivitami jsme začali (s nově vzniklým týmem) v září 2023. Cílem bylo navnadit lidi na aplikaci, navázat spolupráce s influencery, začít tvořit komunitu a nabrat sledující, sesbírat kontakty.

Skoro 4 měsíce jsme dělali seeding. Nic jsme neprodávali, jen “pálili” peníze.

Komunikovali jsme výhody aplikace, rozšiřovali možné cílovky, ladili spolupráci s influencery, pracovali na PR. Naším esem bylo sbírání lidí do databáze.

Den D – spuštění aplikace a naše čísla

Aplikaci Take Up jsme spouštěli v trochu nevhodný termín před Vánoci 20. 12. 2023. Dřív se to nestíhalo. (IT v posledním týdnu pracovali snad 24/7.)

Ale chtěli jsme už být na světě. (Nejčastější zpětná vazba od fanoušků byla, že tu aplikaci popisujeme tak skvěle, že už ji chtějí reálně mít).

Den před spuštěním (19. 12. 2023) jsme měli:

  • 4407 lidí v mailové databázi
  • 5600 měsíční návštěvnost webu (placená reklama, sítě, články, odkazy)
  • 304 členů ve skupině
  • 3800 sledujících na FB
  • 4014 na IG
  • 1720 na TikToku
  • 93 na LinkedInu
  • 23 na YouTube
  • 13 článků / příspěvků na blogu
  • 11 spolupracujících influencerů

V den spuštění jsme si všichni mákli. Poslali jsme newsletter, navýšila se placená reklama, influenceři propagovali, všichni z týmu jsme nasdíleli info o spuštění na své sítě.

Návštěvnost webu se několikanásobně zvýšila a aplikace byla úspěšně mezi lidmi.

Graf z GA4 - navýšení návštěvnosti webu www.takeup.fun
Graf návštěvnosti webu www.takeup.fun z GA4.

Fail při spuštění aplikace

Jediným mráčkem byly potíže s Google play. V Google totiž mají 7 dní na připomínkování aplikace. A na rozdíl od Apple posílali návrhy k úpravám postupně. Takže jsme několikrát neúspěšně žádali o zalistování na Google Play, než se to konečně povedlo.

Výsledkem bylo, že v den spuštění jsme v Google Play nebyli.

Rychle se tedy vymýšlelo řešení, abychom mohli aplikaci spustit. Nakonec šla stáhnout přímo z našeho webu a my jen trochu poupravili naší komunikaci.

Na Google Play nás přidali až 27. 12., takže ještě že jsme nečekali.

Jak to vypadá po 12 dnech a strategie po spuštění

Do konce roku 2023 aplikaci stáhlo přes 1000 lidí. A my pokračujeme v našich marketingových aktivitách.

Vytvořila jsem návaznou marketingovou strategii, jak komunikovat a propagovat Take Up aplikaci po jejím spuštění.

Jednou z nových věcí bylo uspořádání oficiálního křestu aplikace, kam jsme pozvali novináře, influencery, investory, tým a několik fanoušků. 

Jak expandovat na Slovensko

Postupně plánujeme rozšíření aplikace do celého světa a začali jsme Slovenskem. Rozhodli jsme se pro minimalistickou strategii a budeme využívat to, co dobře fungovalo v Čechách.

Sledujte nás!

Stáhněte si aplikaci Take Up a taky se přidejte do naší databáze, ať vám neuniknou zákulistí novinky.

Máte další otázky k zákulisí aplikace, spouštění a marketingu?

Třeba:

  • Jak se povedl křest?
  • Co se nám nejvíc vyplatilo?
  • Kolik uživatelů máme a kolik z nich je pravidelně aktivních?
  • Co z marketingu bychom znovu neopakovali?
  • Už začala aplikace vydělávat?
  • Kolik stahujících a aktivních uživatelů má právě teď

Sledujte LinkedIn autorů aplikace MarkétyRomana.

A pro víc marketingu sledujte můj LinkedInYouTube.

Mohlo by vás zajímat

Další články

Přejít nahoru