Pomocníci v podnikání – kvízy a dotazníky

dotaznik



S dotazníky začínáme většinou již jako školáci. Dostaneme úkol a zjišťujeme fakta a data od okolí, která následně vyhodnocujeme. Ne jinak je tomu i v osobním životě. Dotazník spokojenosti v e-shopu, recenze na dovolenou, dotazníky v zaměstnání. Je to velmi snadný způsob nahlédnout lidem do mysli a zjistit jejich postoj.

Dotazníky jsou hojně využívané i v online světě pro získání zpětné vazby, průzkumu při tvorbě nového produktu nebo jen pro mapování trhu. Vytvořit je můžeme hned v několika programech:

? Google Forms – nejoblíbenější nástroj, který je zdarma. Můžete zde vytvořit jak dotazník, tak i kvíz. Sbírá odpovědi dotazovaných a vyhodnocuje je do grafů. Můžete využít možnosti, že i respondent obdrží své odpovědi také, což pomůže například, pokud dotazník používáte před konzultacemi a již v dotazníku může mít klient plno AHA momentů.

? Surviovytvoření a použití dotazník je rovněž zdarma. Jako výhodu oproti Google Forms vidím v tom, že zde můžete využívat více jak 100 různých šablon a 70 vzhledů dotazníků. Také velice oblíbená věc dnešní doby – dotazník můžete sdílet přes vygenerovaný QR kód.

? Click4survey – lze využívat zdarma do 200 odpovědí měsíčně. Je tedy na zvážení, kolik odpovědí očekáváte. ?

? Microsoft Formsnajdete jej v rámci balíčků Microsoft, reálnou zkušenost s touto aplikací nemám.


Zhodnotit svou práci, využít odpovědi pro prodejní argumenty, promyšlení své strategie a vychytání případných nedostatků. To je opravdu cenný materiál, který stojí za to vzít v potaz. Není směrodatné řídit se jen podle výsledků z dotazníků, ale jako vodítko k dalším krokům vám jistě poslouží.


POJĎME SE ALE PODÍVAT NA DALŠÍ ZPŮSOB, JAK ZJISTIT VÍCE O SVÝCH KLIENTECH A ZÁROVEŇ JE ZAUJMOUT ORIGINÁLNÍM ŘEŠENÍM.

Vytvořte kvíz

Díky kvízu lépe poznáte své ideální klienty. Zároveň vhodně zvolenými otázkami je při vyhodnocení můžete nasměrovat na vaše služby či výrobky, které budou ladit s jejich výsledkem kvízu. Selektujete si tak svou klientelu a získáváte o nich cenné informace. Výsledky lze nastavit dle bodového systému nebo při tvorbě spojit, které otázky patří k vybranému výsledku.


Kde kvíz vytvořit?

? Google Forms – lze zadávat bodované odpovědi, správné a špatné odpovědi.

? Fyrebox – lze využívat děkovací stránky, odkazy na váš web nebo například kontaktní formuláře.

? Tryinteract můj oblíbený. ? Zajímavé šablony, propojení na web, intuitivní ovládání, můžete využívat bodový systém.


Otázkou také je, jak kvíz sdílet s klienty?

? Kvíz můžete sdílet jeho odkazem v příspěvcích na sociálních sítích. Po vytvoření kvízu vám program vygeneruje URL adresu.

? Kvíz můžete vložit přes vygenerovaný HTML kód na web – do WordPressu se instaluje přes plugin Interact Quiz Maker WordPress Plugin (u programu Tryinteract).

? Zaslat přes e-mailing – vložíte URL adresu do textu, například přes tlačítko „Chci si vyzkoušet kvíz“. Kreativitě se meze nekladou.

Zajímá vás konkrétní postup, jak kvíz vytvořit? Podrobný video návod si můžete zakoupit zde.

Užijte si tvorbu a výsledky využijte naplno.

Mgr. Kristýna Houšková

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Mohlo by vás zajímat