Pomocníci podnikání: Kvízy a dotazníky

dotaznik

V jakých programech vytvořit online dotazníky a kvízy

Dotazování, průzkumy, analýzy, testy a kvízy. S tím se setkáváme už ve škole. Dostaneme úkol a zjišťujeme fakta a data od okolí, která následně vyhodnocujeme. Ne jinak je tomu i v osobním životě a podnikání. Dotazník spokojenosti na e-shopu, recenze na dovolenou, dotazníky v zaměstnání, zpětná vazba po absolvování školení.

Dotazník je nejlepší způsob, jak zjistit, co lidé doopravdy potřebují a chtějí.

Potom je snazší tvořit produkty a služby přesně na míru svým zákazníkům. A taky je snazší jim cokoliv prodat.

Dotazníky v online podnikání využíváme pro získání zpětné vazby, při hledání testerů, průzkumu při tvorbě nového produktu nebo jen pro mapování trhu.

Pokud se chcete naučit využít dotazování k prodeji, koukněte na více informací o minikurzu Tajné souvislosti mezi dotazováním a prodeji.

Ukázka dotazníku k testování mé služby Business push v aplikaci Google form (Google dotazník).

V jakém programu vytvořit online dotazník:

  • Google Forms – (Google formulář, gogle dotazník)
    To je nejoblíbenější nástroj zdarma. Můžete zde vytvořit jak dotazník, tak i kvíz. (Koukněte se na rychlý návod Jak vytvořit Google dotazník).
    Sbírá odpovědi dotazovaných a vyhodnocuje je do grafů. Můžete využít možnosti, že i respondent obdrží své odpovědi také, což pomůže například, pokud dotazník používáte před konzultacemi a již v dotazníku může mít klient plno AHA momentů.
  • Surviovytvoření a použití dotazník je rovněž zdarma. Jako výhodu oproti Google Forms vidím v tom, že zde můžete využívat více jak 100 různých šablon a 70 vzhledů dotazníků. Také velice oblíbená věc dnešní doby – dotazník můžete sdílet přes vygenerovaný QR kód.
  • Click4survey – lze využívat zdarma do 200 odpovědí měsíčně. Je tedy na zvážení, kolik odpovědí očekáváte.
  • Microsoft Formsnajdete jej v rámci balíčků Microsoft, reálnou zkušenost s touto aplikací nemám.

Zhodnotit svou práci, využít odpovědi pro prodejní argumenty, promyšlení své strategie a vychytání případných nedostatků. To je opravdu cenný materiál, který stojí za to vzít v potaz.

Jakékoliv výsledky z dotazníku ještě zasaďte do kontextu a zhodnoťte, jestli jsou výsledky relevantní. (Např. jestli máte dostatečné množství odpovědí, jestli je dotazovaná skupina diverzifikovaná, jestli je nezaujatá atd.)


DALŠÍ ZPŮSOB, JAK ZJISTIT VÍCE O SVÝCH KLIENTECH:

Vytvořte kvíz

Díky kvízu lépe poznáte své ideální klienty. Zároveň vhodně zvolenými otázkami je při vyhodnocení můžete nasměrovat na vaše služby či výrobky, které budou ladit s jejich výsledkem.

Selektujete si tak svoji cílovku a získáváte o ní cenné informace. Výsledky lze nastavit dle bodového systému nebo při tvorbě spojit, které otázky patří k vybranému výsledku.

Tvoření kvízu v online webové aplikaci TryInteract.

V jakém programu kvíz vytvořit:

  • Tryinteract zahraniční online aplikace na kvízy. V základní verzi zdarma (bez sběru emailů), v placené verzi sbírá emaily, segmentuje databázi.
    Obsahuje zajímavé šablony, propojení na web, intuitivní ovládání, můžete využívat bodový systém i velkou variabilitu odpovědí a variant.
  • Google Forms – ten lze využít kromě dotazníků i ke kvízům. Je totiž možné vytvořit otázky s jednou správnou odpovědí. Za správnou odpověď dostává uživatel kvízu bod.
    Nevýhodou je limitovaný počet variant v odpovědi (jen dobře, špatně).
  • Fyrebox – zahraniční aplikace na tvorbu kvízů zdarma. Můžete v ní lze využívat děkovací stránky, odkazy na váš web nebo například kontaktní formuláře.
Ukázka tvoření kvízu ve Fyreboxu.

Zajímá vás využití dotazníků a kvízů v podnikání?

Koukněte se na minikurz Tajné souvislosti mezi dotazováním a prodeji

Mohlo by vás zajímat

Plán je půl úspěchu

Plán Je Půl Úspěchu

Shrnutí tematického týdne s názvem Plán je půl úspěchu z facebookové skupiny Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu). Autorkou je Lucie Dědková, podnikatelská mentorka a strategická

Přečíst více »

Další články

Plán Je Půl Úspěchu

Shrnutí tematického týdne s názvem Plán je půl úspěchu z facebookové skupiny Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu). Autorkou je Lucie Dědková, podnikatelská mentorka a strategická

Přečíst více »