Web je v rekonstrukci. Objednávky a veškeré služby však fungují normálně.
mentorka Lucie

Kvízy a dotazníky (Google formuláře a další) jako podpora podnikání

dotaznik

V jakých programech vytvořit online dotazníky a kvízy

Dotazování, průzkumy, analýzy, testy a kvízy. S tím se setkáváme už ve škole. Dostaneme úkol a zjišťujeme fakta a data od okolí, která následně vyhodnocujeme. Ne jinak je tomu i v osobním životě a podnikání. Dotazník spokojenosti na e-shopu, recenze na dovolenou, dotazníky v zaměstnání, zpětná vazba po absolvování školení.

Dotazník je nejlepší způsob, jak zjistit, co lidé doopravdy potřebují a chtějí.

Potom je snazší tvořit produkty a služby přesně na míru svým zákazníkům. A taky je snazší jim cokoliv prodat.

Dotazníky v online podnikání využíváme pro získání zpětné vazby, při hledání testerů, průzkumu při tvorbě nového produktu nebo jen pro mapování trhu.

Pokud se chcete naučit využít dotazování k prodeji, koukněte na více informací o minikurzu Tajné souvislosti mezi dotazováním a prodeji.

Ukázka dotazníku k testování mé služby Business push v aplikaci Google form (Google dotazník).

V jakém programu vytvořit online dotazník:

Google forms (Google formulář, Google dotazník)

  • To je nejoblíbenější nástroj zdarma. Můžete zde vytvořit jak dotazník, tak i kvíz. (Koukněte se na rychlý video návod Jak vytvořit Google dotazník).
    Sbírá odpovědi dotazovaných a vyhodnocuje je do grafů. Můžete využít možnosti, že i respondent obdrží své odpovědi také, což pomůže například, pokud dotazník používáte před konzultacemi a již v dotazníku může mít klient plno AHA momentů.
  • Surviovytvoření a použití dotazník je rovněž zdarma. Jako výhodu oproti Google Forms vidím v tom, že zde můžete využívat více jak 100 různých šablon a 70 vzhledů dotazníků. Také velice oblíbená věc dnešní doby – dotazník můžete sdílet přes vygenerovaný QR kód.
  • Click4survey – lze využívat zdarma do 200 odpovědí měsíčně. Je tedy na zvážení, kolik odpovědí očekáváte.
  • Microsoft Formsnajdete jej v rámci balíčků Microsoft, reálnou zkušenost s touto aplikací nemám.

Zhodnotit svou práci, využít odpovědi pro prodejní argumenty, promyšlení své strategie a vychytání případných nedostatků. To je opravdu cenný materiál, který stojí za to vzít v potaz.

Jakékoliv výsledky z dotazníku ještě zasaďte do kontextu a zhodnoťte, jestli jsou výsledky relevantní. (Např. jestli máte dostatečné množství odpovědí, jestli je dotazovaná skupina diverzifikovaná, jestli je nezaujatá atd.)


DALŠÍ ZPŮSOB, JAK ZJISTIT VÍCE O SVÝCH KLIENTECH:

Vytvořte kvíz

Díky kvízu lépe poznáte své ideální klienty. Zároveň vhodně zvolenými otázkami je při vyhodnocení můžete nasměrovat na vaše služby či výrobky, které budou ladit s jejich výsledkem.

Selektujete si tak svoji cílovku a získáváte o ní cenné informace. Výsledky lze nastavit dle bodového systému nebo při tvorbě spojit, které otázky patří k vybranému výsledku.

Tvoření kvízu v online webové aplikaci TryInteract.

V jakém programu kvíz vytvořit:

  • Tryinteract zahraniční online aplikace na kvízy. V základní verzi zdarma (bez sběru emailů), v placené verzi sbírá emaily, segmentuje databázi.
    Obsahuje zajímavé šablony, propojení na web, intuitivní ovládání, můžete využívat bodový systém i velkou variabilitu odpovědí a variant.
  • Google Forms – ten lze využít kromě dotazníků i ke kvízům. Je totiž možné vytvořit otázky s jednou správnou odpovědí. Za správnou odpověď dostává uživatel kvízu bod.
    Nevýhodou je limitovaný počet variant v odpovědi (jen dobře, špatně).
  • Fyrebox – zahraniční aplikace na tvorbu kvízů zdarma. Můžete v ní lze využívat děkovací stránky, odkazy na váš web nebo například kontaktní formuláře.
Ukázka tvoření kvízu ve Fyreboxu.

Zajímá vás využití dotazníků a kvízů v podnikání?

Koukněte se na minikurz Tajné souvislosti mezi dotazováním a prodeji

Mohlo by vás zajímat

Další články

Jak ušetřit na obalech v e-shopu

aneb jak mít náklady na logistiku pod kontrolou Tento článek vznikl ze souhrnu tématického týdne ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho podnikání). Autorem je Naďa Vostrčilová, přepravní asistentka. Máte svůj

Přečíst více »
Přejít nahoru