Vzpomínáte někdy na to, jak jste začínali podnikat?
Mám v paměti, jak jsem byla byla štěstím bez sebe, když jsem prodala svůj první balíček konzultací – bylo to v roce 2009.
Nejen to je důvodem, proč začátečníky moc ráda podporuji a nakupuji od nich. Spolupráce s nimi přináší totiž řadu benefitů. Pro vás i pro ně.
Já osobně mám pocit, že když lidi podpořím, aby se rozjeli v podnikání, tak oni pak mohou žít víc v souladu se sebou, milovat to, co dělají a žít šťastnější život. Oni i lidé okolo nich. A naše společnost jako taková prostě roste. Myslím si, že je taky super ukazovat svým dětem, že můžeme žít ve flow a dělat to, co nás baví.
Začátečnický benefit 1: Cena
Dobrým argumentem je, že když někdo začíná, má příznivou cenu. Na to lidé slyší. Nevýhodou může být, že jim práce déle trvá nebo výsledek není s takovou expertizou.
Já mám ale zkušenost, že si toto začátečníci velmi dobře uvědomují. A když v práci stráví několik hodin učením, tak to férově přiznají a neúčtují si to. Ono se jim to bude totiž hodit do příště a oni to ví. S většinou podnikatelek, které začínají, jedeme na této férové bázi a je to super.

Začátečnický benefit 2: Přizpůsobivost
Miluji i to, že se začátečníci přizpůsobí mému podnikání. To znamená, že mají čas celkem brzo a naučí se dělat věci tak, jak je já potřebuji a jak je já chci. Tento člověk pak může vyrůst se mnou. Jak roste on, tak pomáhá růst i mému byznysu.
Když s někým spolupracujete v jejich začátcích, tak si na vás velmi dobře vzpomínají a mají pro vás často jiné podmínky, než mají pro jiné. Mohou vám držet lepší cenu, upozornit vás na nějaké speciální příležitosti, posouvají vaše projekty. Je to takový win-win, dáváte si vzájemně příležitost k růstu.
Začátečnický benefit 3: Dokonalá péče o vás
I já mám dosud v paměti svého prvního klienta a vím, že na první konzultaci jsem se připravovala minimálně dvě hodiny. Když si vzpomenu na své podnikatelské začátky, tak jsem měla z každého klienta opravdu obrovskou radost a dávala jsem si hodně moc záležet, abych odvedla naprosto dokonalou práci! Ne, že bych si teď nedávala záležet, to vůbec ne. Ale jde to už tak nějak samo a čas strávený přípravou je o dost menší.

Kdy tedy volat experta?
Samozřejmě, že někdy je výhodnější kontaktovat experta.
To dělám, když potřebuji, aby práce nebyla formou pokus-omyl. Odborníky vyhledávám, když nevím, jak má výsledek přesně vypadat a fungovat. A potřebuji, aby se na to někdo podíval expertním pohledem.
Nebo když se potřebuji rychle a efektivně posunout.
Já to balancuji tak, jak zrovna potřebuji.
Kde můžete začínající podnikatele potkat?
20 unikátních nabídek máte v TALENT MARKETU.
Je to událost, na kterou si 20 začínajících podnikatelů vyladilo nabídky právě pro vás. A na souhrn těch nabídek se můžete hned podívat.
Třeba budete něčí první klient, ten, na kterého se nezapomíná.
Jestli se potřebujete ve svém podnikání jakkoliv posouvat dál, přidejte se do facebookové skupiny Společně nahoru (skupiny pro růst vašeho podnikání).
A jestli nevyplynula jasná odpověď z celého článku, tak ji sem ještě napíšu. Proč ráda nakupuji od začínajících podnikatelů a podnikatelek?
Protože chci, abychom všichni rostli Společně nahoru 😉🚀💸😁💛. O tom jsou všechny mé projekty – web Společně nahoru, fb skupina Společně nahoru.