Možná vás taky láká pomyšlení, že umělá inteligence (AI, artificial intelligence) napíše všechny články, na které se chystáte a prostě na ně nemáte čas.
Nedělejte to.
Hned napíšu proč.
Díky konferenci SEO RESTART 2023 mám potvrzené své domněnky ohledně vývoje SEO a AI. Hlavně mi tam potvrdili, že o tom celém přemýšlím správně (A to mi upřímně pohladilo ego).
Artificial intelligence (ačkoliv se nejedná o inteligenci, ale generativní jazykový model) změní internet.
Generuje stovky a tisíce stran “nových” textů.
Proč píšu “nových” do uvozovek – generuje z toho, co už bylo napsané (a co sama vygenerovala). O textech nepřemýšlí, nepřidává trendy, nevidí souvislosti, nevytváří žádnou přidanou hodnotu.
Do pár let se pravděpodobně vytvoří tolik neoriginálního obsahu, že mnohonásobně převýší všechno, co kdo kdy napsal za celou lidskou existenci.
Bude mít takový obsah hodnotu? Pravděpodobně vůbec žádnou.
Když budete chtít osvědčený recept na svíčkovou, zeptáte se umělé inteligence nebo budete chtít recept od šéfkuchaře?
Když budete chtít byznysovou nebo marketingovou strategii. Stačí vám názor AI (a obecné poučky), nebo chcete stratéga s konkrétními zkušenostmi? (třeba mě 😉 nebo další)
Proto negenerujte žádný další plytký obsah. Rozhodně ne k publikování na svém webu. Buďte originální, buďte autentičtí. Ať mají klienti stále důvod od vás čerpat inspiraci, novinky a nakupovat.
U mě je důvod, proč mě lidé sledují nakopávání k akci, nové strategie, neotřelé myšlenky. Myslím, že s 3. vygenerovaným článkem by “mě” mí klienti a fanoušci přestali číst.
Co konkrétně pro SEO dělat při boomu AI
Na co je potřeba v byznyse nezapomínat – vy jste člověk, jste základ svého byznysu a prodáváte dalším lidem (zatím se za nás stroje nerozhodují, co si koupíme).
I proto dál platí, že je potřeba o byznysu přemýšlet komplexně, v souvislostech a kromě strojů (algoritmů a inteligencí) brát v potaz psychologii lidského chování a nakupování.
Marketing, SEO a další věci neděláte pro vyhledávače a algoritmy, ale pro lidi. A z toho vyplývají i mé SEO tipy.
Klíčová slova
Optimalizace na long-tailové výrazy zatím stále funguje. Takže tvořte články. Ale ne primárně kvůli SEO, ale kvůli lidem – bude takový článek užitečný pro vaše publikum? Budou ho chtít čtenáři dobrovolně sdílet? Přinese něco navíc?
Třikrát ano? Super, pusťte se do psaní.
Zpětné odkazy
Jejich vliv se snižuje každým rokem. Ano, nějaký SEO význam stále mají, ale váš hlavní zájem by měl být, jestli z toho odkazu mohou přijít potenciální klienti. Jestli ano, super, má smysl se o něj snažit. Pokud ne, možná by bylo efektivnější vynaložit energii na něco jiného.
Novinky SEO
Sledujte novinky (mě) a uvidíme, jak se vše vyvine.