Landing page (LP), v překladu přistávací stránka, je stránka, na kterou se návštěvník dostane při kliknutí na odkaz v reklamě nebo prodejním příspěvku. (V podstatě přistane na váš web právě na této stránce.)
Přistávací stránka často obsahuje nějakou nabídku – možnost stáhnout něco zdarma či nakoupit produkt.
Pokud zvete lidi na svoji LP, věnujte jejímu vytvoření dostatek pozornosti. Je potřeba, aby zaujala. Proto si dejte záležet na grafice i na textech. (S obojím vám pomůžou profesionálové z Vyhledávače. Tady najdete grafika a copywritera.)
Koukněte se na příklady přistávacích stránek a inspirujte se:
- 10 nástrah v začátcích podnikání – landing page k sérii 10 mailů zdarma, která pomůže podnikatelům v začátcích podnikání vyhnout se drahým a časově náročným chybám.
- Rozjeď své podnikání online – přistávací stránka k programu, který vás naučí, jak začít podnikat a prodávat.
- Nebo si prohlédněte landing page k mému VIP půlročnímu mentoringu.
Poznámka: Landing page bývá někdy zaměňována s pojmem prodejní stránka (prodejka). Pojmy jsou si velmi blízké, ale z mého pohledu je prodejka podmnožinou LP.
Pokud na LP nabízíte placený produkt, můžete ji nazvat prodejní i přistávací stránkou.
Pokud na LP neprodáváte, označíte ji jen jako přistávací stránku.
Jak vytvořit funkční landing page
Technicky:
Přistávací stránka je většinou přímo na vašem webu. Pokud vlastní web nemáte, můžete využít online webové aplikace, které fungují i bez vlastního webu:
- MailerLite – emailingový systém, ve kterém je možné vytvářet přistávací stránky ke sběru emailů.
- SimpleShop – jednoduchá prodejní aplikace, ve které můžete vytvořit přistávací stránku s prodejem. Simpleshop řeší vystavování zálohových faktur, párování objednávek, vystavování koncových faktur i odesílání zboží. A platíte za něj až když něco prodáte. Vyzkoušejte ho tady.
Obsahově:
LP může být úplně jednoduchá. Nejdůležitější je za mě úvodní věta (claim) a potom skvěle promyšlené argumenty.
Koukněte se na video o tom, co doporučuji pro funkční landing page a prodejní stránku.