Mentorka Lucie

Landing page

Landing page (LP), v překladu přistávací stránka, je stránka, na kterou se návštěvník dostane při kliknutí na odkaz v reklamě nebo prodejním příspěvku. (V podstatě přistane na váš web právě na této stránce.)

Přistávací stránka často obsahuje nějakou nabídku – možnost stáhnout něco zdarma či nakoupit produkt.

Pokud zvete lidi na svoji LP, věnujte jejímu vytvoření dostatek pozornosti. Je potřeba, aby zaujala. Proto si dejte záležet na grafice i na textech. (S obojím vám pomůžou profesionálové z Vyhledávače. Tady najdete grafikacopywritera.)

Koukněte se na příklady přistávacích stránek a inspirujte se:

Poznámka: Landing page bývá někdy zaměňována s pojmem prodejní stránka (prodejka). Pojmy jsou si velmi blízké, ale z mého pohledu je prodejka podmnožinou LP.

Pokud na LP nabízíte placený produkt, můžete ji nazvat prodejní i přistávací stránkou.
Pokud na LP neprodáváte, označíte ji jen jako přistávací stránku.

Jak vytvořit funkční landing page

Technicky:

Přistávací stránka je většinou přímo na vašem webu. Pokud vlastní web nemáte, můžete využít online webové aplikace, které fungují i bez vlastního webu:

  • MailerLite – emailingový systém, ve kterém je možné vytvářet přistávací stránky ke sběru emailů.
  • SimpleShop – jednoduchá prodejní aplikace, ve které můžete vytvořit přistávací stránku s prodejem. Simpleshop řeší vystavování zálohových faktur, párování objednávek, vystavování koncových faktur i odesílání zboží. A platíte za něj až když něco prodáte. Vyzkoušejte ho tady.
Obsahově:

LP může být úplně jednoduchá. Nejdůležitější je za mě úvodní věta (claim) a potom skvěle promyšlené argumenty.

Koukněte se na video o tom, co doporučuji pro funkční landing page a prodejní stránku.

Lucie Dědková
Mentorka Lucie
Jsem drak, který vás strhne svou energií a vynese vaše podnikání ke hvězdám. Využijte mou podporu, nápady a zkušenosti prověřené desítkami projektů.

Další pojmy

Chybí vám tu nějaký pojem? Napište si o něj: