Je to stránka na Facebooku, kde prezentujete svůj byznys. Doslovný překlad znamená fanouškovská stránka, stránka pro fanoušky. Používá se taky označení business page, nebo zkráceně FP, BP.
V podstatě je to profil pro vaše podnikání.
Facebook rozlišuje 3 místa pro váš obsah – osobní profily, skupiny a právě fan pages.
Zjednodušeně by se dalo říct, že se jedná výkladní skříň vašeho podnikání:
- její obsah mohou vidět i lidé, kteří vás nesledují a díky tomu se stát vašimi fanoušky
- reklamu na Facebooku spouštíte jako stránka
- také se jako stránka můžete připojit do nějakých skupin (a tím se prezentovat a zvyšovat svoji expertízu)
Co se týče dosahů, má nižší dosahy než profily a skupiny. Samozřejmě jsou i výjimky. Ale když se podíváte do svého feedu, vidíte příspěvky profilů, skupin, reklamy a výjimečně příspěvek ze stránky. Moje fanpage je Lucie Dědková – podnikatelská mentorka, podívejte se. Ale mém případě se hlavní byznys děje ve FB skupině Společně nahoru (Skupina pro růst vašeho podnikání).
Co mít na Fan page

- Cover fotka – měla by podpořit vaši expertízu, být ve vašich brandových barvách a obsahovat tlačítko k akci (Není klikatelné, ale když uživatel klikne, otevře se celá fotka a do popisu můžete dát odkaz. – V mém případě zvu do skupiny pro podnikatele Společně nahoru (Skupina pro růst vašeho byznysu).
- Úvodní, profilová fotka – opět reprezentuje vaše podnikání. U mě stojí podnikání na mně, proto tam mám stejnou fotku jako na osobním profilu. Zvolila jsem to tak proto, abych byla čitelnější a pochopitelnější pro fanošky – z profilu, z mého vystupování ve skupinách i z fanpage vidí stejné jméno i stejnou fotku.
- Název fan page – můj byznys není firma, stojí jen na mně, proto mám v názvu své jméno.
- Popis – stručně popište, co fanoušci na vaší stránce najdou.
- Kontakty – určitě přidejte všechny kontakty, ať jste dohledatelní – na web, další sítě, na fb skupinu, email atd.
- Fotky – zobrazí se posledních 9 fotek a je užitečné, pokud podporují vaši expertízu.
- Obsah – to je základ. Kvalitní, užitečný nebo zábavný obsah vám zaručí, že vás budou fanoušci sledovat a nakupovat vaše produkty. A první krok je zaujmout. Na sítích máte cca 2 vteřiny na to, aby váš příspěvek zaujal. Pokud v tomto čase nezaujme, potenciální čtenář (fanoušcek) scrolluje dál a váš příspěvek si nepřečte. Pokud chcete ukázat, jak zaujmout, koukněte na webinář Zaujmi svými příspěvky.
Poznámka: I když většina lidí vyslovuje [fanpejdž] není to funpage, od slova fun – zábava, ale od slova fan – fanoušek. Takže správná výslovnost je [fenpejdž].