Mentorka Lucie

Využijte Facebookovou skupinu pro svůj byznys aneb propojte lidi se stejnými zájmy

Téměř každý uživatel Facebooku je členem nějaké tematické skupiny. Lidé zde hledají zábavu, rady, inspiraci, tipy od mistrů z oboru nebo příležitost k diskusi. Skupiny na Facebooku také skrývají jednu velkou výhodu. Dají se využít pro váš byznys. Jak fungují a jak z nich vytěžit maximum?


Síla komunity

Lidé mají potřebu někam patřit a usilují o prostor, ve kterém by mohli sdílet své zážitky, postřehy a názory. A přesně tohle jim nabízejí Facebookové skupiny.

Jednou z možností, jak se svým podnikáním v digitálním světě uspět, je vytvořit si komunitu lidí. Zvýšíte povědomí o své značce (tou může být i vaše osoba) a vytvoříte prostředí pro lidi, kteří mají podobné zájmy jako vy. Dvě mouchy jednou ranou.

Učebnicovým příkladem komunitní síly je skupina #HolkyzMarketingu, která vznikla, aby propojila všechny ženy zajímající se o marketing, reklamu a online prostředí. Nyní má skupina více než 25 000 členů a pomáhá všem holkám, ženám, maminkám a studentkám v jejich profesním i osobním rozvoji. Najdete zde nabídky práce, školení, workshopy, kurzy i zábavu. A tak to má být.


Má to pro mě smysl?

Řekněme, že máte své podnikání a chcete ho podpořit Facebookovou skupinou. To je skvělé, ale nejdřív je nutné položit si několik základních otázek.

  • Mám na správu skupiny dostatek času?
  • Zvládnu to sám/sama?
  • Mám představu o tom, kdo by měl být součástí skupiny?
  • Vím, že je nutné vymyslet strategii i pro něco, co se zdá být tak jednoduché?
  • Jsem ochotný/á investovat do skupiny část své kreativity a energie?
  • Má to pro můj obor smysl?

Pokud byly vaše odpovědi kladné, pokračujme v krasojízdě. 

Začátky jsou těžké a uspějí jen ti, kteří vydrží

Nejprve proveďte malý brainstorming. K čemu má skupina sloužit a co od ní očekávám? Pro koho bude určena a co v ní budu sdílet? Mám již databázi lidí, které do ní pozvu nebo budu muset vytvořit propagační kampaň? Další důležité otázky, které vám budou po zodpovězení sloužit jako bytelná strategie.

Založili jste si skupinu. Prošli jste si kompletní nastavení a upravili možnosti soukromí, sdílení a vzhledu skupiny. Nastavili jste si pravidla skupiny (např. členové zde mohou/nemohou sdílet obchodní nabídky). Obal by tedy byl. Nyní už jen zbývá vytvořit obsah, pozvat a nalákat nové členy a rozproudit skupinu k životu.

Ze začátku to bývá těžké, protože je ve skupině málo aktivity a členové se většinou ostýchají cokoli sdílet. Proto je dobré si do začátku sehnat někoho, kdo na vaše příspěvky bude reagovat a ideálně sdílet své vlastní. Říkejme mu pracovně roztleskávač. Skupina se většinou stává aktivní, když získá cca 250-300 členů. Výzva přijata!

Ve skupině to musí žít a proudit, aby se dále rozrůstala. Postupem času se skupina rozroste, protože ji členové budou sdílet dál (pokud pro ně bude přínosem). Můžete na Facebooku najít podobné skupiny a oslovit lidi se stejnými zájmy ke vzájemné spolupráci. Nakonec z toho budou čerpat všechny zúčastněné strany.

Obsah je král

Každý podnikatel je jiný a podle toho se odvíjí i obsah, který na sociálních sítích sdílí. Mohu vám dát pouze jednu univerzální radu: Buďte sami sebou. Myslím si, že autentičnost a upřímnost jsou dnes velice oceňované hodnoty. Vsaďte na ně a postupem času se vám to vrátí. Pokud jste momentálně bez nápadu, můžete se inspirovat mými osvědčenými tipy.

  • Vymyslete tematické příspěvky, které budete pravidelně sdílet

Například: Pondělní knižní výzva. Každé pondělí budete sdílet jednu knihu, která vás něčím nadchla a vyzvete členy skupiny, aby do komentářů sdíleli tu jejich. Nikdy nezapomeňte na výzvu k akci!

  • Domluvte se s někým zajímavým z oboru a natočte s ním rozhovor

Můžete zvolit i formu živého vysílání. Během přímého přenosu vám členové mohou pokládat otázky a vy na ně rovnou odpovídat. Interaktivní skupiny mají velký úspěch. A živá vysílání má algoritmus facebooku rád. Upozorňuje, že někdo z vašich přátel vysílá online.

Byznysové jednohubky živě ve skupině (vždy v pátek)
  • Vytvořte anketu k zamyšlení

Vytvořte anketu s nějakou kontroverzní otázkou, abyste členy donutili k diskusi. Jen tak se rozproudí život ve vaší skupině. Vy tím také získáte zdroj nekonečné inspirace.

  • Vyzvěte členy ke sdílení

Skupiny, ve kterých to žije, facebook automaticky promuje, navrhuje dalším členům se přidat a současným členům posílá upozornění. Vaším cílem jako majitele skupiny je tam mít živo. Čím více lidí do ní přispívá, sdílí a komentuje, tím lepší to je. 

Takže pokud jste třeba fotografka, vyzvěte členy své skupiny třeba ke sdílení vlastních fotek na dané téma.

Dovolit nebo nedovolit propagaci?

V každé skupině je to jiné, ale já jsem pro dovolit. Můžete dovolit třeba jen v určité dny a nebo na určitá témata, aby se ze skupiny nestalo jen místo na reklamu a lidi už nebavil obsah. Ale, pokud se budou členové některé dny moci propagovat, hodně vám to zvýší aktivitu ve skupině a to se bude facebooku líbit. 

Takže je na zvážení, jestli a jak dovolit propagaci.

V mé byznysové skupině je propagace dovolená v rámci nedělních nabídek.

Řízená propagace ve skupině

Být správcem facebookové skupiny a umět ji využít ve svůj prospěch může být těžké. Pokud ale dobře promyslíte, co od skupiny očekáváte, jaké lidi v ní chcete mít a co můžete nabídnout, jsem přesvědčená, že to zvládnete. 

A pokud vás zajímá, jak rozproudit podnikání nejen pomocí skupiny, přidejte se do mé skupiny pro růst vašeho byznysu Společně nahoru,

Naspoledy upraveno: 2.9.2023

Podělte se o článek s ostatními:

Chcete mít byznysovou podporu, strategický marketingový mozek a nápady ve službách pro své vlastní podnikání?

„Nikdy jsem neměla efektivnější mentoring.”

Zažila jsem, nebojím se říci, ten nejlepší business mentoring – mentoring s Luckou.

Po společné hodině se mi neskutečně rozšířil úhel pohledu na mé podnikání a získala jsem energii na tvoření, protože vím přesně jak.

Potkaly jsme se v pátek a já hned o víkendu: předělala web, jsem aktivnější na sítích, mám rozšířenou cílovou skupinu, která by mě ani ve snu nenapadla, konečně mám představu jak uchopit magnet, vidím cestu, jak můžu růst a to hlavně, mám obrovskou chuť na tom všem pracovat.

Lucka má dar vidět a přemýšlet byznysově, nikdy jsem neměla efektivnější mentoring.

A úplně nejlepší je, že jsem zůstala sama sebou, protože to celé postavila autenticky pro mě a velmi mi pomohla nastavit soustředění tam, kde má být a nerozptylovat se tím, co mi neslouží.

Alex Zikmundová a její zážitek z konzultace

„Tohle jsem nečekala.”

Objednala jsem si u Lucie Dědková návod Jak získat první klienty pro svoji službu.

Tohle jsem nečekala!

Videonávod jsem si musela pustit několikrát, protože jsem chtěla, aby se mi všechny informace důkladně vryly do paměti a abych nepřeslechla ani jediné slovo.

Přesto, že je to jen jedno video, je v něm hodně informací a pro mě AHA momentů.

Jsem začínající podnikatelka a chyby, které Lucka popsala, jsem udělala. Pokud s podnikáním začínáte, neváhejte, protože ušetříte mnoho času a energie!

Lucka vám řekne naprosto přesně a jasně, jak začít. A navíc půjdete do akce! Děkuji, Luci!

„Chtěla bych mít Tvůj mozek.”

To jsem v pátek při mentoringu Lucii řekla plná nadšení. Brada nestíhala časté otevírání úst v němém úžasu, kam ta holka na to chodí!

Lucka mi dala seznam tipů pro moje podnikání, získala jsem jiný náhled na to, jak to dělám a jak bych to mohla dělat fakt líp.

Hodina utekla velmi příjemně, hodně jsme se nasmály, což beru jako ukazatel toho, že Lucka není jen skvělá byznys mentorka a expert, ale i fajn člověk Moc ráda Lucku doporučuju všema deseti a myslím, že u mě nezůstane jen u jedné konzultace.

„Kdyby mi někdo řekl, že mě někdo pár větami odsekne z místa, kde se motám v kruzích už několik měsíců, nevěřila bych…”

Chtěla bych moc poděkovat Lucce za to, jak mě nastartovala. 🙏

Kdyby mi někdo řekl, že mě někdo pár větami odsekne z místa, kde se motám v kruzích už několik měsíců, nevěřila bych… Asi ale občas stačí málo, třeba že vás někdo malinko popostrčí a najednou se to rozhýbe všechno.

Jsem koučka, miluju to! Mám pocit, že nás relativně novopečených kouček je tu v onlinu teď mraky… cítíme se bezradně, male, nevýrazně a pozadu. A tak se občas bojíme udělat jakýkoliv krok… všechno jakoby bylo trapné, malé, nedostatečné, abychom překřičely ty davy koučů, co tu byli dávno před námi.😬

I když vím, že dodávám kvalitní službu. I když vím, že moje energie i dovednosti jsou prostě jedinečné. I když vnitřně prostě vím, že ty projekty v šuplíku jsou tady ve světě potřeba… tak jakýkoliv krok pro mě byl strašně těžký. Protože my nováčci jsme prostě totálně zahlcení tím vším, co musíme, co bychom měli, kde začít… web, brand, fotky, reference, prodejky, SEO, emailling 🙈🤯

Pak jsem nakoukla sem. (Do skupiny Společně nahoru (skupina pro podporu vašeho byznysu)).
Lucie si mě nějak v tom davu našla, aby se mě zeptala, co potřebuju. Dala mi pár rad. A mě se tak šíleně ulevilo 🙌 a najednou jsem vystřelila jak raketa.

Takže od včerejška jedu v jejích návodech a za jeden den jsem zvládla: …sepsat si konkrétní byznys plán a konečně se rozhodnout, že tam prostě dojdu 💪 …zaměřit se konečně na ty důležité věci a přestat dělat úplně všechno okolo… …vylézt konečně z ulity a začít se prezentovat na sítích… …vymyslet, jak podpořit kouče, jako jsem já…

Takže, Luci, jsem vám moc vděčná. A až projedu všechny ty programy postupně, tak se moc těším na viděnou na konzultaci 🥳 Děkuji a přeji všem krásný slunečný víkend.

Lucie Klátilová, kurz Rozjeď své podnikání online