Agile Fox Strategy
Jsem drak a moje dračí síla je vám k dispozici!
Během let práce s klienty a na vlastních projektech jsem si všimla 5 klíčových bodů, díky kterým se projekt / podnikání stane úspěšné a začne stabilně vydělávat peníze.
1) Najít unikátní kombinaci leadera a byznysu
Stavět podnikání na unikátní kombinaci silných stránek člověka a byznysu. Najděte svůj unicorn business factor, svoji nezkopírovatelnou konkurenční výhodu.
Není to jen o nalezení svých silných stránek, ale o respektování vlastního nastavení, vlastních slabostí a zkušeností, o respektování ostatních lidí a využití jejich potenciálu a nalezení unikátního průniku pro váš byznys.
Např. když se vám něco nezdá na nastavené strategii, neděláte to. Hodně od klientů slyším, že by měli začít natáčet videa, ale že se bojí. Jasně, videa fungují, často lépe, než text. Ale pokud jste z nich po**aní až za ušima, netlačte se do nich, najdeme jiné cesty, které budou fungovat.
Pokud vlastníte firmu, stavte byznys kolem sebe a svého týmu.
2) Identifikovat nejefektivnější kroky
Identifikovat nejefektivnější kroky. Co je nejdůležitějším krokem, který vás dovede k cíli? Je potřeba neplýtvat čas na věci, které jsou ztrátou času a nic nepřináší.
Udělejte si průzkum, co doteď fungovalo, z čeho je nejvíce peněz, kde marketing dobře funguje, jaká je cesta zákazníka, na jaké wow argumenty klienti slyší, co vám zabere kolik úsilí.
Využijte Paretova pravidla a pracujte na 20% nejefektivnějších kroků, které přinesou 80% užitku.
3) Nastavit komplexní byznysovou strategii
Promyslet komplexně následující marketingové kroky. Hledejte varianty, testujte, mějte otevřenou mysl a nacházejte neobvyklé kombinace.
K tomu využívám svoji superschopnost vidět peníze – kde unikají, kde je potenciál je vydělat. A druhou superschopnost – nadhled a přehled. Při promýšlení marketingového mixu zvažuji nejen SEO, e-mailing, sítě, PR a obsah, ale také UX, psychologii lidského chování, sales, znalost trhu a další oblasti.
4) Jít do akce
Teorie je fajn, ale neudělá žádnou změnu. Pokud se chcete někam dostat, je potřeba jednat.
Jasně si určete první kroky a udělejte je.
Když máte prioritu, víte, kam se chcete dostat, potřebujete si určit první nejjednodušší krok a udělat ho. (A pokud vám nejde identifikovat první kroky, objednejte se na konzultaci)
5) Opakovat akční kroky
Poslední bod je vytrvat v akčních krocích. Opakovat akci.
Udělání prvního nejjednoduššího kroku je super, ale k cíli vás nedostane. Potřebujete znovu a znovu dělat jednotlivé kroky, než se k cíli dostanete. Protože v podnikání záleží hlavně na dodělaných věcech, ne na tisících nedodělaných.
Každý den udělejte alespoň 1 malý krok k cíli. Součástí opakování akce je delegování, automatizování, nastavování procesů.
Celé je to efekt sněhové koule. Když na něčem pracujete, nejprve se zdá, že nejsou vidět žádné výsledky. Ale je to podobné jako se sněhovou koulí. Když máte uplácaný základ, se stejným úsilím se začne rychle zvětšovat.
Součástí posledního kroku je i timemanagement, vytrvalost, testovaní (ptaní se na zpětné vazby, reevaluace).