qltvqdkn7x1oo0wmwazx5cd7c7h1pz
Mentorka Lucie

Fan page

Je to stránka na Facebooku, kde prezentujete svůj byznys. Doslovný překlad znamená fanouškovská stránka, stránka pro fanoušky. Používá se taky označení business page, nebo zkráceně FP, BP.

V podstatě je to profil pro vaše podnikání.

Facebook rozlišuje 3 místa pro váš obsah – osobní profily, skupiny a právě fan pages.

Zjednodušeně by se dalo říct, že se jedná výkladní skříň vašeho podnikání:

  • její obsah mohou vidět i lidé, kteří vás nesledují a díky tomu se stát vašimi fanoušky
  • reklamu na Facebooku spouštíte jako stránka
  • také se jako stránka můžete připojit do nějakých skupin (a tím se prezentovat a zvyšovat svoji expertízu)

Co se týče dosahů, má nižší dosahy než profily a skupiny. Samozřejmě jsou i výjimky. Ale když se podíváte do svého feedu, vidíte příspěvky profilů, skupin, reklamy a výjimečně příspěvek ze stránky. Moje fanpage je Lucie Dědková – podnikatelská mentorka, podívejte se. Ale mém případě se hlavní byznys děje ve FB skupině Společně nahoru (Skupina pro růst vašeho podnikání).

Co mít na Fan page

  • Cover fotka – měla by podpořit vaši expertízu, být ve vašich brandových barvách a obsahovat tlačítko k akci (Není klikatelné, ale když uživatel klikne, otevře se celá fotka a do popisu můžete dát odkaz. – V mém případě zvu do skupiny pro podnikatele Společně nahoru (Skupina pro růst vašeho byznysu).

  • Úvodní, profilová fotka – opět reprezentuje vaše podnikání. U mě stojí podnikání na mně, proto tam mám stejnou fotku jako na osobním profilu. Zvolila jsem to tak proto, abych byla čitelnější a pochopitelnější pro fanošky – z profilu, z mého vystupování ve skupinách i z fanpage vidí stejné jméno i stejnou fotku.

  • Název fan page – můj byznys není firma, stojí jen na mně, proto mám v názvu své jméno.

  • Popis – stručně popište, co fanoušci na vaší stránce najdou.

  • Kontakty – určitě přidejte všechny kontakty, ať jste dohledatelní – na web, další sítě, na fb skupinu, email atd.

  • Fotky – zobrazí se posledních 9 fotek a je užitečné, pokud podporují vaši expertízu.

  • Obsah – to je základ. Kvalitní, užitečný nebo zábavný obsah vám zaručí, že vás budou fanoušci sledovat a nakupovat vaše produkty. A první krok je zaujmout. Na sítích máte cca 2 vteřiny na to, aby váš příspěvek zaujal. Pokud v tomto čase nezaujme, potenciální čtenář (fanoušcek) scrolluje dál a váš příspěvek si nepřečte. Pokud chcete ukázat, jak zaujmout, koukněte na webinář Zaujmi svými příspěvky.

Poznámka: I když většina lidí vyslovuje [fanpejdž] není to funpage, od slova fun – zábava, ale od slova fan – fanoušek. Takže správná výslovnost je [fenpejdž].

Lucie Dědková
Mentorka Lucie
Jsem drak, který vás strhne svou energií a vynese vaše podnikání ke hvězdám. Využijte mou podporu, nápady a zkušenosti prověřené desítkami projektů.

Další pojmy

Chybí vám tu nějaký pojem? Napište si o něj: