Mentorka Lucie

Influencer marketing

Influencer marketing je druh marketingu, kdy naše produkty nebo služby propaguje vlivná osobnost. 

Může to být celebrita v pravém slova smyslu (herečka, zpěvák), nebo internetová osobnost (působí pomocí YouTube nebo sociálních sítí (Instagram, TikTok, Facebook, LinkedIn)). 

Tyto osobnosti ovlivňují a inspirují své sledující a můžou je motivovat i k nákupu.

❔Jak začít spolupracovat s influencery

Ideální je neoslovovat influencery hromadně, ale protřídit je. Kouknout se, co který dělá, jak pracuje se svým publikem a dobře promyslet, jestli s vámi (a vaším produktem) taková spolupráce ladí. 

Pokud ano, influencerovi napište. Je to „jen“ člověk, takže mu pište lidsky, vyzdvihněte, proč jste si vybrali konkrétně jeho a jak bude spolupráce prospěšná oběma stranám.

Počítejte s tím, že influenceři bývají často zaneprázdnění a neodepisují hned.

🔎 Kde hledat influencery

Koukněte na tabulku influencerů a tam si někoho vyberte.

Další možností je hledat na sítích a nebo se inspirovat u svých klientů, jaké influencery sledují, co je typově zajímá.

Také lze využít různé další marketingové nástroje, které influencery propojují. 

📆 Kdy zapojit do kampaně influencery

Kdykoliv chcete zaujmout velké publikum a váš produkt / služba ladí s influencerem a jeho publikem.

💰 Jaké jsou ceny influencer kampaní

S menšími influencery lze pracovat na základě barteru (výměnný obchod – oni vám udělají propagaci, vy jim dáte produkt, službu). Pro kampaň s většími influencery je potřeba platit. Ceny jsou různé, můžeme se odrazit od ceny 1 Kč za zobrazení.

✨ Co je důležitější, než cena a počet zobrazení

Za mě je důležitější afinita influencera s jeho publikem. Česky řešeno, jak blízký vztah influencer se svým publikem má, jestli ho jeho sledující opravdu následují a dají na jeho názor.

Obvykle je afinita mnohem vyšší u menších influencerů. Když mají komunitu pár tisíc lidí se specifickým zájmem nebo ve specifické životní situaci, je vliv influencera a jeho názoru mnohem vyšší, než když má stovky tisíc sledujících z různých zájmových i věkových skupin.

V kampaních můžete využít oboje. Pokud bych spouštěla v ČR novou velkou značku a bylo by potřeba rozšířit její jméno, volila bych velké influencery i přes menší afinitu.

Pokud bych chtěla prodeje, volila bych menší influencery, kteří by přímo doporučili můj produkt.

💯Jak získat z influencer kampaně maximum

Dobře promyslete, jestli je daný influencer vhodný pro váš produkt a jestli jeho sledující jsou vaši ideální klienti. Pokud tohle vypadá dobře, domlouvejte podmínky.

Já ráda domlouvám s influencery různé tipy obsahu. Např. jen stories, které budou do 24 hodin pryč mi nedávají smysl.

Také doporučuji s influencerem domluvit, že můžu jejich obsah využívat taky – např. přesdílet na svých sítích, využít ve své reklamě, dát na svůj web / eshop k produktu.

Celkem dobrá strategie je dát influencerovi specifický slevový kód pro jeho publikum na nákup vašeho zboží. Tím můžete navýšit okamžité prodeje a může se vám vrátit i celá investice do influencera.

Další doporučení

  • Mít s influencerem sepsanou smlouvu. Stačí rámcově, ale vyjasnit si, co dostanete a co za to dáte.

  • Vyhodnotit výsledky influencer kampaně, ať víte, jestli se vám daná spolupráce vyplatila, nebo ne. Cílem jsou samozřejmě peníze, ale také sledující, nové kontakty do databáze, zvýšení povědomí o vaší značce.

Ideálním nástrojem na vyhodnocování je Google Analytics (pokud se v nich příliš neorientujete, koukněte na článek Proč a jak začít používat GA4)

  • Influencer marketing zapojte do celkového marketingového mixu a nechte ho podpořit vaše další kampaně

Máte další dotaz k marketingové strategii s influencery? Napište mi.

    Lucie Dědková
    Mentorka Lucie
    Jsem drak, který vás strhne svou energií a vynese vaše podnikání ke hvězdám. Využijte mou podporu, nápady a zkušenosti prověřené desítkami projektů.

    Další pojmy

    Chybí vám tu nějaký pojem? Napište si o něj: