Klíčová slova v SEO můžeme rozdělit na krátká (short tail) a dlouhá (long tail). Výraz pochází z angličtiny a znamená s krátkým ocasem (short tail) a s dlouhým ocasem (long tail).
Short tailová klíčová slova jsou obecnější, mají vyšší hledanost, ale bývají méně konverzní.
Příklad krátkých (short tailových) klíčových slov:
- Kočka – Když někdo hledá “kočka” ve vyhledávači, nevíme, jestli hledá omalovánku, krmivo nebo kde nechat kočku vykastrovat.
- Karoserie – opět nevíme, jestli chce znát význam slova nebo kde si ji nechat opravit.
V SEO je proto užitečnější mířit na delší (long tailová) klíčová slova.
Long tailová klíčová slova mají nižší hledanost. Jsou ale specifická a často přesně vystihují, co hledač ve vyhledávačích hledá.
Na těchto klíčových slovech je menší konkurence a je snazší se u nich rychle dostat na 1.strany vyhledávačů.
Příklad dlouhých (long tailových) klíčových výrazů:
- Nejlepší kočka do bytu
- Kde koupit krmivo pro kočku
- Oprava karoserie bez lakování
Na první pohled je jasné, že tyto výrazy budou mnohem víc konverzní. Když už hledám, kde něco koupit, je jasné, že chci nakupovat a nejsem ve fázi zjišťování, o co vůbec jde.
Jedním z cílů SEO je najít specifická klíčová slova, která jsou relevantní pro váš byznys, jsou dostatečně hledaná a rozumně konkurenční a na ty optimalizovat obsah.
Jak na to zjistíte v kurzu SEO.