Mentorka Lucie

Long-tailové klíčové slovo a short-tailové klíčové slovo.

Klíčová slova v SEO můžeme rozdělit na krátká (short tail) a dlouhá (long tail). Výraz pochází z angličtiny a znamená s krátkým ocasem (short tail) a s dlouhým ocasem (long tail). 

Short tailová klíčová slova jsou obecnější, mají vyšší hledanost, ale bývají méně konverzní. 

Příklad krátkých (short tailových) klíčových slov:

  • Kočka – Když někdo hledá “kočka” ve vyhledávači, nevíme, jestli hledá omalovánku, krmivo nebo kde nechat kočku vykastrovat. 
  • Karoserie – opět nevíme, jestli chce znát význam slova nebo kde si ji nechat opravit. 

V SEO je proto užitečnější mířit na delší (long tailová) klíčová slova. 

Long tailová klíčová slova mají nižší hledanost. Jsou ale specifická a často přesně vystihují, co hledač ve vyhledávačích hledá. 

Na těchto klíčových slovech je menší konkurence a je snazší se u nich rychle dostat na 1.strany vyhledávačů. 

Příklad dlouhých (long tailových) klíčových výrazů:

  • Nejlepší kočka do bytu
  • Kde koupit krmivo pro kočku
  • Oprava karoserie bez lakování

Na první pohled je jasné, že tyto výrazy budou mnohem víc konverzní. Když už hledám, kde něco koupit, je jasné, že chci nakupovat a nejsem ve fázi zjišťování, o co vůbec jde. 

Jedním z cílů SEO je najít specifická klíčová slova, která jsou relevantní pro váš byznys, jsou dostatečně hledaná a rozumně konkurenční a na ty optimalizovat obsah. 

Jak na to zjistíte v kurzu SEO. 

Lucie Dědková
Mentorka Lucie
Jsem drak, který vás strhne svou energií a vynese vaše podnikání ke hvězdám. Využijte mou podporu, nápady a zkušenosti prověřené desítkami projektů.

Další pojmy

Chybí vám tu nějaký pojem? Napište si o něj: