Engagement neboli zapojení uživatelů na sociálních sítích. Pochází z anglického slova “engage” – “zasnoubit” se a říká nám, kolik lidí se zapojuje do aktivit spojených s naší reklamou, příspěvkem, stránkou. Čím víc lidí se zapojuje (neboli čím vyšší engagement máme), tím oblíbenější naše stránka (příspěvek,…) je. Díky tomu algoritmy danou věc dál doporučují.
Jak se můžou uživatelé zapojit = čím nám zvýší engagement
Likování, komentování, sdílení, uložení příspěvku, kliknutí na příspěvek, kliknutí na odkaz – to jsou možnosti, jaké uživatelé mají.
Čím víc akcí uživatel udělá, tím je jeho zapojení vyšší. Souvisí to i s časem, který uživatelé stráví interagováním s námi. Např. když uživatel píše dlouhý příspěvek, je engagement mnohem vyšší, než když dá like (to se mi líbí) a scrolluje dál.
Jak zvýšit engagement na svých sítích
Zvyšujte engagement jednotlivých svých příspěvků. Říkejte, ať lidé likují a komentují, dávej příležitosti ke komentování, ptejte se na jednoduché otázky, na které jde snadno odpovědět.
Jak konkrétně podpořit komentování:
- otevřené otázky (uzavřenou jen čas od času)
- krátké, jednoduché a lehce pochopitelné otázky
- ptejte se tak, aby se uživatelé nestyděli odpovídat
Témata ke komentování můžete vybrainstormovat s AI asistentem.
(Všechny AI asistenty k tvorbě příspěvků na sítě najdete tady)