Web je v rekonstrukci. Objednávky a veškeré služby však fungují normálně.
mentorka Lucie

10 pilířů energetického prodeje

Představte si podnikatelku, která má důvěru ve vlastní podnikání. Ví, co chce a ví, že to dokáže. Miluje svůj business. Je si jistá svým produktem. Své klienty zbožňuje, komunikace s nimi ji naplňuje. Nesleduje prodejní trendy, protože prodává srdcem a je úspěšná. Vnímá svobodu, lehkost, hojnost. JE tou hojností. 

A teď si představte podnikatelku, která po tomto zatím jenom touží. Má produkt, ale není si jím jistá. Kupuje si různé marketingové kurzy, které ji učí přesné postupy, jak prodávat. Najala si copywriterku, aby jí pomohla napsat prodejní stránku. Učí se SEO, facebookovou reklamu, PPC reklamu. Má na facebooku skupinu a píše přesně podle rad své mentorky. Ale i přesto jí prodej moc nefunguje.

Co tyto ženy od sebe odlišuje?

Energie.

Ano, slovo „energie” není jenom součástí různých esoterických nauk, ale i marketingu. Nebudeme vás učit, jak přikládat ruce na tělo, ale řekneme si, jak můžeme energii využít při prodeji. 

Jaké jsou tedy základní pilíře úspěšného energetického prodeje?

1. Nadšení a flow

Když jste nadšení, tak prostě fičíte. Nasedli jste na vlnu a jedete. Všechno klape a vy víte, že to zvládnete. Prodej je pro vás najednou hrou. Prodáváte s lehkostí. Prodejní příspěvky píšete radostně a lehce. 

Když lidé vidí vaše nadšení, tak nakupují jako šílení a nezáleží jim ani moc na tom, co prodáváte. Prostě je svou energií nakazíte. Takovém stavu se říká flow.

2. Přesvědčení, že to dokážete

Při takovém prodeji prostě víme, nebo cítíme, že dokážeme prodávat. Jsme o tom absolutně přesvědčení. Jsme klidní. Vytvoříme si představu úspěchu ve své mysli – a realita potom jakoby doteče a splní se to, v co věříme.

3. Pocity, intuice a sebedůvěra

Energetický prodej je o pocitech. O víře v ten správný konec. O víře v úspěch. Důvěřovat svým pocitům se musíme naučit, dovolit si to. Ale potom nám mohou být daleko lepším vodítkem, než je rozum.

Pocity vychází z určité sebedůvěry, ze zkušeností, které se sebou máme. Racionalita člověka často odrazuje od některých kroků, ale pokud následujeme své vnitřní vedení, intuici, nikdy se nespleteme. A ten pocit nám dovolí přestát i krizové chvíle.

Důvěřujte vnitřnímu pocitu, že to bude dobré, i když racionálně nevíte, jak to přesně uděláte.

4. Víra ve svůj (otestovaný) produkt

Víra ve svůj produkt je naprostým základem. Víme, že to, co nabízíme, má hodnotu a věříme tomu. Pak můžeme řešit prodejní kampaň, můžeme o tom mluvit. 

Pokud tvoříte ze srdce, tak víte, že váš produkt je „bombastický”. Toto často stačí k prodeji – ale většinou jen těm, kdo jsou opravdu napojení, frčí ve flow, důvěřují, že je o ně postaráno a energeticky si vytváří svoji potřebnou realitu (ano, jde to!). 

Ale běžným podnikatelům doporučujeme jednat podle hesla „důvěřuj, ale prověřuj”. Vy si musíte být jistí, že tento produkt bude chtít klient koupit. Než začnete cokoliv tvořit, raději si prověřte, že o to bude zájem. Dejte produkt zdarma a získejte reference. Můžete udělat dotazník. Ptejte se. Získáte tak větší sebedůvěru, že opravdu tvoříte prospěšný produkt.

Buďte si vědomí toho, jak váš produkt lidem pomáhá. A pokud vám nějaký způsob funguje (např. forma příspěvků na Facebooku), využívejte toho a replikujte ho.

5. Autenticita

Nesrovnávejte se s druhými. Každý je originál, každý je autentický. Někdo prodává na základě své energie a lidé za ním jdou jenom proto, že je nadchnul. Někdo zažívá úspěšné prodeje na základě svých znalostí a zkušeností. 

Pokud se budete stylizovat do role někoho jiného a následovat cizí vzory, nikdy nebudete úspěšní. Vždy musíte zůstat sví.

6. Viditelnost

Musíte být vidět a slyšet. Do kurzů vstupují lidé, kteří vás už znají. Velmi těžko se prodává tzv. „studeným” kontaktům. Než si lidé něco koupí, potřebují vás znát, registrovat, tušit, o co vám jde, jakým způsobem pracujete. 

VELMI dobře funguje, pokud vás lidé vidí naživo (byť přes obrazovku). Tedy rozhovory, živá vysílání. Skvělé jsou rozhovory s klienty – oni vám pomáhají formulovat přínosy spolupráce s vámi, které vy sami třeba ani nevidíte nebo si neuvědomujete.

7. Spolupráce. Společně nahoru.

Nebuďte na všechno sami. Pokud nestíháte všechnu práci, nebo potřebujete pomoc v některé oblasti, delegujte svoji práci na někoho jiného. 

Síťujte se. Navazujte spolupráci s dalšími úspěšnými podnikateli a podnikatelkami. Získáte další zkušenosti, obohatíte se, uvidíte, jak podnikají jiní. Ale především budete sdílet svoje energie úspěchu. Pokud se budete přátelit s úspěšnými lidmi, zákonitě se vaše energie zvedne a budete mít také nakročeno s úspěchu. Můžete jít i s námi Společně nahoru.

8. Práce s vnitřními (podvědomými) bloky

Pro úspěšný prodej velmi doporučujeme i terapeutickou práci. Každý z nás má mnoho podvědomých bloků, které mu brání být úspěšní. Dobrý terapeut dokáže nalézt to, co vám brání být v hojnosti. Zharmonizuje vaše vnitřní archetypy (vnitřní ženu, muže a vnitřní dítě), odstraní traumata, která jste za svůj život nastřádali. 

To vás posune nejen víc do flow (tedy té tvořivé energie), ale začnete přitahovat i úplně jiné klienty.

9. Práce s motivací a vnitřním nastavením (koučink)

Při kampaních a při prodeji hodně pomáhá koučování. Při něm si můžete ujasňovat, jak věci vnímáte a jak se můžete posunout dál. Díky koučování jdete stále dopředu a zvládáte nové a další věci. Spolupráce s koučem vám přináší nejen mnohá AHA uvědomění, ale zvyšuje vaši víru v sebe a víte, že na věci nejste sami, máte podporu. Mým koučem je Anička Novotná.

10. Vzdělávání a mentoring

Doba se mění mílovými kroky a objevují se stále nové a další možnosti propagace, síťování, vzdělávání. Nebojte se do sebe investovat a vzdělávejte se v oblastech, které vás posouvají. Když porostete vy, porostou i ostatní. 

Pokud nepotřebujete univerzální rady z kurzu, ale chcete konkrétně zlepšit svůj business, nebojte se oslovit mentora. Třeba mě, Lucii Dědkovou, podnikatelskou mentorku.

Naprosto ideální je kombinace koučinku a mentoringu, jakou máme v našem společném programu Dej svému podnikání křídla. Srdečně vás zveme.

Mohlo by vás zajímat

Jak ušetřit na obalech v e-shopu

aneb jak mít náklady na logistiku pod kontrolou Tento článek vznikl ze souhrnu tématického týdne ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho podnikání). Autorem je Naďa Vostrčilová, přepravní asistentka. Máte svůj

Přečíst více »

Další články

Jak ušetřit na obalech v e-shopu

aneb jak mít náklady na logistiku pod kontrolou Tento článek vznikl ze souhrnu tématického týdne ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho podnikání). Autorem je Naďa Vostrčilová, přepravní asistentka. Máte svůj

Přečíst více »
Přejít nahoru