Mentorka Lucie

10 pilířů energetického prodeje

Představte si podnikatelku, která má důvěru ve vlastní podnikání. Ví, co chce a ví, že to dokáže. Miluje svůj business. Je si jistá svým produktem. Své klienty zbožňuje, komunikace s nimi ji naplňuje. Nesleduje prodejní trendy, protože prodává srdcem a je úspěšná. Vnímá svobodu, lehkost, hojnost. JE tou hojností. 

A teď si představte podnikatelku, která po tomto zatím jenom touží. Má produkt, ale není si jím jistá. Kupuje si různé marketingové kurzy, které ji učí přesné postupy, jak prodávat. Najala si copywriterku, aby jí pomohla napsat prodejní stránku. Učí se SEO, facebookovou reklamu, PPC reklamu. Má na facebooku skupinu a píše přesně podle rad své mentorky. Ale i přesto jí prodej moc nefunguje.

Co tyto ženy od sebe odlišuje?

Energie.

Ano, slovo „energie” není jenom součástí různých esoterických nauk, ale i marketingu. Nebudeme vás učit, jak přikládat ruce na tělo, ale řekneme si, jak můžeme energii využít při prodeji. 

Jaké jsou tedy základní pilíře úspěšného energetického prodeje?

1. Nadšení a flow

Když jste nadšení, tak prostě fičíte. Nasedli jste na vlnu a jedete. Všechno klape a vy víte, že to zvládnete. Prodej je pro vás najednou hrou. Prodáváte s lehkostí. Prodejní příspěvky píšete radostně a lehce. 

Když lidé vidí vaše nadšení, tak nakupují jako šílení a nezáleží jim ani moc na tom, co prodáváte. Prostě je svou energií nakazíte. Takovém stavu se říká flow.

2. Přesvědčení, že to dokážete

Při takovém prodeji prostě víme, nebo cítíme, že dokážeme prodávat. Jsme o tom absolutně přesvědčení. Jsme klidní. Vytvoříme si představu úspěchu ve své mysli – a realita potom jakoby doteče a splní se to, v co věříme.

3. Pocity, intuice a sebedůvěra

Energetický prodej je o pocitech. O víře v ten správný konec. O víře v úspěch. Důvěřovat svým pocitům se musíme naučit, dovolit si to. Ale potom nám mohou být daleko lepším vodítkem, než je rozum.

Pocity vychází z určité sebedůvěry, ze zkušeností, které se sebou máme. Racionalita člověka často odrazuje od některých kroků, ale pokud následujeme své vnitřní vedení, intuici, nikdy se nespleteme. A ten pocit nám dovolí přestát i krizové chvíle.

Důvěřujte vnitřnímu pocitu, že to bude dobré, i když racionálně nevíte, jak to přesně uděláte.

4. Víra ve svůj (otestovaný) produkt

Víra ve svůj produkt je naprostým základem. Víme, že to, co nabízíme, má hodnotu a věříme tomu. Pak můžeme řešit prodejní kampaň, můžeme o tom mluvit. 

Pokud tvoříte ze srdce, tak víte, že váš produkt je „bombastický”. Toto často stačí k prodeji – ale většinou jen těm, kdo jsou opravdu napojení, frčí ve flow, důvěřují, že je o ně postaráno a energeticky si vytváří svoji potřebnou realitu (ano, jde to!). 

Ale běžným podnikatelům doporučujeme jednat podle hesla „důvěřuj, ale prověřuj”. Vy si musíte být jistí, že tento produkt bude chtít klient koupit. Než začnete cokoliv tvořit, raději si prověřte, že o to bude zájem. Dejte produkt zdarma a získejte reference. Můžete udělat dotazník. Ptejte se. Získáte tak větší sebedůvěru, že opravdu tvoříte prospěšný produkt.

Buďte si vědomí toho, jak váš produkt lidem pomáhá. A pokud vám nějaký způsob funguje (např. forma příspěvků na Facebooku), využívejte toho a replikujte ho.

5. Autenticita

Nesrovnávejte se s druhými. Každý je originál, každý je autentický. Někdo prodává na základě své energie a lidé za ním jdou jenom proto, že je nadchnul. Někdo zažívá úspěšné prodeje na základě svých znalostí a zkušeností. 

Pokud se budete stylizovat do role někoho jiného a následovat cizí vzory, nikdy nebudete úspěšní. Vždy musíte zůstat sví.

6. Viditelnost

Musíte být vidět a slyšet. Do kurzů vstupují lidé, kteří vás už znají. Velmi těžko se prodává tzv. „studeným” kontaktům. Než si lidé něco koupí, potřebují vás znát, registrovat, tušit, o co vám jde, jakým způsobem pracujete. 

VELMI dobře funguje, pokud vás lidé vidí naživo (byť přes obrazovku). Tedy rozhovory, živá vysílání. Skvělé jsou rozhovory s klienty – oni vám pomáhají formulovat přínosy spolupráce s vámi, které vy sami třeba ani nevidíte nebo si neuvědomujete.

7. Spolupráce. Společně nahoru.

Nebuďte na všechno sami. Pokud nestíháte všechnu práci, nebo potřebujete pomoc v některé oblasti, delegujte svoji práci na někoho jiného. 

Síťujte se. Navazujte spolupráci s dalšími úspěšnými podnikateli a podnikatelkami. Získáte další zkušenosti, obohatíte se, uvidíte, jak podnikají jiní. Ale především budete sdílet svoje energie úspěchu. Pokud se budete přátelit s úspěšnými lidmi, zákonitě se vaše energie zvedne a budete mít také nakročeno s úspěchu. Můžete jít i s námi Společně nahoru.

8. Práce s vnitřními (podvědomými) bloky

Pro úspěšný prodej velmi doporučujeme i terapeutickou práci. Každý z nás má mnoho podvědomých bloků, které mu brání být úspěšní. Dobrý terapeut dokáže nalézt to, co vám brání být v hojnosti. Zharmonizuje vaše vnitřní archetypy (vnitřní ženu, muže a vnitřní dítě), odstraní traumata, která jste za svůj život nastřádali. 

To vás posune nejen víc do flow (tedy té tvořivé energie), ale začnete přitahovat i úplně jiné klienty.

9. Práce s motivací a vnitřním nastavením (koučink)

Při kampaních a při prodeji hodně pomáhá koučování. Při něm si můžete ujasňovat, jak věci vnímáte a jak se můžete posunout dál. Díky koučování jdete stále dopředu a zvládáte nové a další věci. Spolupráce s koučem vám přináší nejen mnohá AHA uvědomění, ale zvyšuje vaši víru v sebe a víte, že na věci nejste sami, máte podporu. Mým koučem je Anička Novotná.

10. Vzdělávání a mentoring

Doba se mění mílovými kroky a objevují se stále nové a další možnosti propagace, síťování, vzdělávání. Nebojte se do sebe investovat a vzdělávejte se v oblastech, které vás posouvají. Když porostete vy, porostou i ostatní. 

Pokud nepotřebujete univerzální rady z kurzu, ale chcete konkrétně zlepšit svůj business, nebojte se oslovit mentora. Třeba mě, Lucii Dědkovou, podnikatelskou mentorku.

Naprosto ideální je kombinace koučinku a mentoringu, jakou máme v našem společném programu Dej svému podnikání křídla. Srdečně vás zveme.

Naspoledy upraveno: 14.11.2021

Podělte se o článek s ostatními:

Chcete mít byznysovou podporu, strategický marketingový mozek a nápady ve službách pro své vlastní podnikání?

„Nikdy jsem neměla efektivnější mentoring.”

Zažila jsem, nebojím se říci, ten nejlepší business mentoring – mentoring s Luckou.

Po společné hodině se mi neskutečně rozšířil úhel pohledu na mé podnikání a získala jsem energii na tvoření, protože vím přesně jak.

Potkaly jsme se v pátek a já hned o víkendu: předělala web, jsem aktivnější na sítích, mám rozšířenou cílovou skupinu, která by mě ani ve snu nenapadla, konečně mám představu jak uchopit magnet, vidím cestu, jak můžu růst a to hlavně, mám obrovskou chuť na tom všem pracovat.

Lucka má dar vidět a přemýšlet byznysově, nikdy jsem neměla efektivnější mentoring.

A úplně nejlepší je, že jsem zůstala sama sebou, protože to celé postavila autenticky pro mě a velmi mi pomohla nastavit soustředění tam, kde má být a nerozptylovat se tím, co mi neslouží.

Alex Zikmundová a její zážitek z konzultace

„Tohle jsem nečekala.”

Objednala jsem si u Lucie Dědková návod Jak získat první klienty pro svoji službu.

Tohle jsem nečekala!

Videonávod jsem si musela pustit několikrát, protože jsem chtěla, aby se mi všechny informace důkladně vryly do paměti a abych nepřeslechla ani jediné slovo.

Přesto, že je to jen jedno video, je v něm hodně informací a pro mě AHA momentů.

Jsem začínající podnikatelka a chyby, které Lucka popsala, jsem udělala. Pokud s podnikáním začínáte, neváhejte, protože ušetříte mnoho času a energie!

Lucka vám řekne naprosto přesně a jasně, jak začít. A navíc půjdete do akce! Děkuji, Luci!

„Chtěla bych mít Tvůj mozek.”

To jsem v pátek při mentoringu Lucii řekla plná nadšení. Brada nestíhala časté otevírání úst v němém úžasu, kam ta holka na to chodí!

Lucka mi dala seznam tipů pro moje podnikání, získala jsem jiný náhled na to, jak to dělám a jak bych to mohla dělat fakt líp.

Hodina utekla velmi příjemně, hodně jsme se nasmály, což beru jako ukazatel toho, že Lucka není jen skvělá byznys mentorka a expert, ale i fajn člověk Moc ráda Lucku doporučuju všema deseti a myslím, že u mě nezůstane jen u jedné konzultace.

„Kdyby mi někdo řekl, že mě někdo pár větami odsekne z místa, kde se motám v kruzích už několik měsíců, nevěřila bych…”

Chtěla bych moc poděkovat Lucce za to, jak mě nastartovala. 🙏

Kdyby mi někdo řekl, že mě někdo pár větami odsekne z místa, kde se motám v kruzích už několik měsíců, nevěřila bych… Asi ale občas stačí málo, třeba že vás někdo malinko popostrčí a najednou se to rozhýbe všechno.

Jsem koučka, miluju to! Mám pocit, že nás relativně novopečených kouček je tu v onlinu teď mraky… cítíme se bezradně, male, nevýrazně a pozadu. A tak se občas bojíme udělat jakýkoliv krok… všechno jakoby bylo trapné, malé, nedostatečné, abychom překřičely ty davy koučů, co tu byli dávno před námi.😬

I když vím, že dodávám kvalitní službu. I když vím, že moje energie i dovednosti jsou prostě jedinečné. I když vnitřně prostě vím, že ty projekty v šuplíku jsou tady ve světě potřeba… tak jakýkoliv krok pro mě byl strašně těžký. Protože my nováčci jsme prostě totálně zahlcení tím vším, co musíme, co bychom měli, kde začít… web, brand, fotky, reference, prodejky, SEO, emailling 🙈🤯

Pak jsem nakoukla sem. (Do skupiny Společně nahoru (skupina pro podporu vašeho byznysu)).
Lucie si mě nějak v tom davu našla, aby se mě zeptala, co potřebuju. Dala mi pár rad. A mě se tak šíleně ulevilo 🙌 a najednou jsem vystřelila jak raketa.

Takže od včerejška jedu v jejích návodech a za jeden den jsem zvládla: …sepsat si konkrétní byznys plán a konečně se rozhodnout, že tam prostě dojdu 💪 …zaměřit se konečně na ty důležité věci a přestat dělat úplně všechno okolo… …vylézt konečně z ulity a začít se prezentovat na sítích… …vymyslet, jak podpořit kouče, jako jsem já…

Takže, Luci, jsem vám moc vděčná. A až projedu všechny ty programy postupně, tak se moc těším na viděnou na konzultaci 🥳 Děkuji a přeji všem krásný slunečný víkend.

Lucie Klátilová, kurz Rozjeď své podnikání online