Web je v rekonstrukci. Objednávky a veškeré služby však fungují normálně.
mentorka Lucie

22 tipů na obsah pro vaše sociální sítě

loga sociálních sítí

Na sociálních sítích denně strávíme v průměru více než 2 hodiny. Využijte toho ve svůj prospěch a ukradněte si kousek pozornosti diváka i pro svůj produkt či firmu. Co ale na sociálních sítích sdílet, aby to nebyla nuda a kde najít inspiraci? 

Sepsala jsem pro vás 22 tipů na příspěvky, kterými zaujmete své sledující. Ale pozor! Každá sociální síť vyžaduje jinou formu obsahu, a tak je nutné si dopředu uvědomit, jaký příspěvek je vhodný pro jednotlivé sociální sítě.


1. Zajímavé informace z oboru – vzdělávejte

Sdílejte oborové novinky, případové studie, blogové články nebo tipy. Můžete začít formulkou ‚‚Věděli jste, že?‘‘ Výborné jsou i knižní recenze a tipy na filmy z oboru. Chcete být aktuální? Sdílejte přehled akcí z oboru, které se budou v nadcházejících měsících konat.

Ale pozor, tento bod má 2 úskalí:

  • Lidé se chodí na sítě bavit. (Takže to nepřežeňte.)
  • Nemluvte jen o sobě. (Nikoho nezajímáte, každý myslí na svůj užitek.) Takže posilujte těmito příspěvky svoji pozici experta, ale uveďte souvislosti, proč je to užitečné pro vaše fanoušky. V čem jim to pomůže.
 
Pokud chcete umět psát vzdělávací příspěvky, které prodávají, koukněte na PDF s typologií funkčních prodejních příspěvků.

 

 

2. Příspěvek, který rozesměje

Jsme obklopeni negativními zprávami, rozesmějte proto své sledující nebo jen změňte svůj komunikační tón. Rozdávejte radost a pozitivitu. Zveřejněte například legrační hádanku nebo vtip.

Opět je fajn, když takový zábavný příspěvek podporuje vaše podnikání, vaši expertízu, vaše prodeje.

O zábavných prodejních příspěvcích také píšu v PDF s typologií prodejních příspěvků

 

3. Autentická fotografie

Sdílejte vaše originální a autentické fotky. Mají to rádi vaši sledující i samotné sociální sítě, které autentický obsah preferují nejvíce. Fotky ze zákulisí, atmosféry v týmu, formát před a po, budou ideální volbou.

žena sedí na lavičce a pracuje a u ní je kocour

Kocour mi pomáhá při práci.

 

4. Vlastní neúspěch

Ukažte lidem, že jste také jenom člověk. Každý dělá chyby a je úžasné se z nich ponaučit a vytěžit z nich maximum. Chybovat je lidské a posouvá nás to dále, připusťte si vlastní neúspěch a podělte se o něj. 

O tom, co se mi v podnikání nepovedlo jsem povídala v krátkém videu, kde jsem rekapitulovala své podnikatelské fuck-upy v roce 2021. Koukněte se.

5. Řešení problému

Víte jak se zbavit nějakého problému souvisejícího s vaším oborem? Poskytněte vašim sledujícím návod nebo tipy na jeho vyřešení. Jistě to ocení.

Takových příspěvků sdílím hodně ve skupině Společně nahoru (Skupina pro podporu vašeho podnikání). Sdílím tipy z podnikání a příspěvky jsou pro členy skupiny velmi užitečné. Přidejte se a inspirujte se.

6. Výzva fanoušků k akci

Zeptejte se svých sledujících na názor k oborové problematice nebo jen řekněte svůj názor a rozprouděte diskusi. Vytvořte anketu, textovou doplňovačku nebo svým sledujícím nabídněte formát Q&A (otázky  a odpovědi).

7. Reference

Každý slyší na dobrou referenci neboli social proof. Svědčí o tom, že jste opravdovým odborníkem, na kterého se dá spolehnout. Nezapomínejte se pochválit!

Reference na služby podnikatelské mentorky Lucie Dědkové

Reference na moje služby ze sociálních sítí

 

8. Prodejní nabídka

V obsahuje je dobré netlačit na pilu. Když bude každý příspěvek obsahovat výzvu k nákupu, vaše sledující to přinejmenším odradí. Jednou za čas to ale není na škodu. Zahrňte do své komunikace i přímou prodejní nabídku. Můžete ji zpracovat originálně, třeba pomocí videa nebo vtipu.

Jak psát efektivně prodejní příspěvky odhalíte v PDF s typologií prodejních příspěvků.

9. Svátky, prázdniny, významné dny

Je dnes zrovna mezinárodní den květin a vy máte e-shop se sazenicemi? Upozorněte na to! Blíží se konec prázdnin a vy máte na Facebooku skupinu s výukovými materiály? Zmiňte to! Jednoduše využijte každé speciální příležitosti, která se nabízí. Vaše komunikace tak bude působit aktuálně, a to chceme. 

A čím zvláštnější, nezvyklejší a zajímavější svátek bude, tím lepší. Takový příspěvek zaujme. Věděli jste například, že existuje mezinárodní den suchého zipu?

10. Infografika

Nabídněte svým sledujícím zajímavá čísla a statistiky z oboru. Grafické znázornění se pamatuje lépe než pouhý text. K tvorbě infografik vám doporučuji používat online grafický program Canva, který je velice intuitivní.

(Pokud s Canvou začínáte, doporučuji si přečíst článek 4 tipy pro začátečníky v Canvě.)

11. Magnet aneb dostanete něco ZDARMA

Už jste slyšeli o síle magnetů? Dají se skrze ně nasbírat emailové adresy i věrní zákazníci. Magnet je něco, co svým potenciálním zákazníkům nabízíte zdarma. Většinou se jedná o e-book, návod, desatero, první lekci ke kurzu nebo třeba omalovánku pro děti. Používáte ho i vy?

Pokud chcete hodnotné informace zdarma ode mě, koukněte sem a vyberte si pro sebe to nejužitečnějí. Pro podnikatele mám v sekci zdarma na výběr 😉

12. Inspirace

Máte módní salón a líbí se vám jak někdo jiný propaguje ten svůj? Sdílejte jeho dobře odvedenou práci a nechte jím inspirovat sebe i ostatní.

13. Soutěž

Velice populárním obsahem na sociálních sítích jsou soutěže. Díky nim můžete jako začínající podnikatel nasbírat nové fanoušky. Lidé rádi soutěží a věci zdarma potěší každého. Vymyslete záludné soutěžní otázky nebo vyzvěte sledující k zveřejnění vtipné fotky. Soutěžní fantazii se meze nekladou, ale pozor! Nezapomeňte si přečíst podmínky jednotlivých platforem k vyhlášení soutěže. Neznalost práva neomlouvá, a to ani v online světě!


14. Výhody vašeho produktu, služby

V čem jste lepší než ostatní? Proč si mají vybrat právě vás? Kde vezmou jistotu, že jste pro ně to pravé? Nebojte se pochlubit. Sdílejte s lidmi vaši konkurenční výhodu, již zmíněné social proofs, komu jste pomohli apod. Vymáčkněte ze sebe maximum.

A není potřeba výhody „propagovat“ na sílu. Stačí napsat příspěvek, kde zmíníte, že vaše poslední klientka měla největší radost z… Nebo že aha moment zažila…

Ukážete tím, že máte klienty a že ti si o vašich službách a produktech něco myslí.

Pokud se chcete dozvědět víc o tom, jak se nenápadně propagovat a prodávat, koukněte PDF typy funkčních příspěvků.


15. Citáty a motivační texty

Někomu se může zdát, že dobám citátů již odzvonilo. Ale správně zvolený citát nebo motivační formulka, můžou být pro vaše fanoušky skvělým začátkem nového dne. Nebojte se lidi motivovat a potěšit.

 

16. Video

Všechno co se hýbe má v rámci online obsahu větší dosah. Videa, gify, animace, boomerangy, časosběrná videa a mohu pokračovat do nekonečna. Využijte video formátu i vy. Pomocí videa můžete sdělit své myšlenky rychleji a zábavně.

Tipy pro vaše podnikání a inspiraci, jak s videi pracuji já, sledujte na mém YouTube kanále.


17. Sledujte aktuální trendy

Víte co jsou flatlay fotky? To byste měli, protože jde o velice populární formát fotek na Instagramu. Flatlay jsou fotky focené shora, které zachycují hezky vyskládané a naaranžované produkty. Trendy se mění každou chvíli, proto sledujte ty nejaktuálnější a nebojte se na ně občas vsadit.


18. Rozhovor

Udělali jste rozhovor s někým inspirativním a úspěšným? Sdílejte ho i na sociálních sítích a vyzvěte své fanoušky k reakci: ‚‚Líbil se vám dnešní host? Přijde vám rozhovor kvalitní? Máte doplňující dotazy nebo připomínky?‘‘ Nejdůležitější je výzva k akci a kvalitní obsah, myslete na to.


19. Tajemství

Odkryjte svým fanouškům na čem zrovna teď pracujete nebo jaká novinka je čeká. Ale pěkně kousek po kousku, aby byli napjatí jako kšandy. 🙂


20. Akce, limitovaná nabídka

‚‚Omezený počet kusů.‘‘ ‚‚Akce končí již v pátek!‘‘  Využijte jednou za čas i klasických marketingových triků a sdílejte nejnovější akční nabídku z vašeho sortimentu. 


21. Word clouds

Víte co jsou to word clouds? Je to oblíbený formát obrázku v kterém zmíníte všechna klíčová slova týkající se vašeho produktu. Můžete je dát do libovolného tvaru a pohrát si s grafikou. Existují online generátory, které vám pomůžou na cestě za vaším originálním ‚‚mráčkem‘‘. 

word cloud Nesladkář www.nesladkar.cz

Wordcloud pro Nesladkář – adventní kalendář bez sladkostí
www.nesladkar.cz

22. Narozeninový příspěvek

A nezapomeňte na své narozeniny. Kdy vznikl váš produkt, firma nebo služba? Jaký příběh se za vším skrývá? Kolik úsilí a odvahy jste tomu museli věnovat? Kdo vám pomohl? Jak jste toho docílili? Lidé chtějí příběh a emoce. Vytvoříte si s nimi upřímný vztah a jako bonus možná získáte i nějakou tu konverzi. 🙂


Tak na co ještě čekáte? 

Vytvořte si publikační plán a nechte svůj byznys růst. 

Jestli chcete pomoci s uchopením celkové byznysové strategie – vydělávání, prodej, marketing, sociální sítě, ozvěte se.

Každopádně mnoho úspěchů, lajků, komentářů a cílových konverzí vám přeje 

Lucie Dědková.

Mohlo by vás zajímat

Jak ušetřit na obalech v e-shopu

aneb jak mít náklady na logistiku pod kontrolou Tento článek vznikl ze souhrnu tématického týdne ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho podnikání). Autorem je Naďa Vostrčilová, přepravní asistentka. Máte svůj

Přečíst více »

Další články

Jak ušetřit na obalech v e-shopu

aneb jak mít náklady na logistiku pod kontrolou Tento článek vznikl ze souhrnu tématického týdne ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho podnikání). Autorem je Naďa Vostrčilová, přepravní asistentka. Máte svůj

Přečíst více »
Přejít nahoru