qltvqdkn7x1oo0wmwazx5cd7c7h1pz
Mentorka Lucie

Kolik stojí vytvořit online kurz?



Když jsem si dělala průzkum pro svůj kurz PROMYSLI, VYTVOŘ a PRODEJ svůj digitální produkt, narazila jsem na článek s tímto tématem. Řekla jsem si, že vám sem popíšu svůj názor a svoje zkušenosti s cenou online kurzů. Myslím totiž, že tvorba online kurzu může stát od nuly do nekonečna. Záleží na vaší strategii.


Nejdřív utrať 13 000? NE!


Zmiňovaný článek jsem celý nečetla. Jen jsem si ho prolétla a na konci jsem našla tu slibovanou částku. 13 000. No, wow. Tak takhle vám to ve svém kurzu, kde si promyslíte, otestujete, vytvoříte a prodáte svůj online produkt (online kurz, ebook atd.), ukazovat nebudu.

Jasně. Online kurz stojí nějaké peníze. Rozhodně bych ale nevolila takovou strategii, že nejdřív utratíte 13 tisíc a pak uvidíte, jestli vám to vůbec bude vydělávat. Abyste pak neskončili s utracenými 13 tisíci a stráveným časem 50 hodin na 0 vydělaných korunách…


Vyberte si strategii


Nastíním tu, jakým způsobem to řeším já na strategických konzultacích k online produktům individuálně nebo při kurzu PROMYSLI, VYTVOŘ a PRODEJ svůj digitální produkt.

Nejdůležitější u kurzu je to pořádně promyslet. Kurz sám o sobě musí dávat smysl a taky musí navazovat na váš byznys. Je fajn, když podporuje celé vaše podnikání (brand), je možné na něj v budoucnu udělat navazující kurz nebo další produkt. Když je kurz tak dobrý, že si potom lidi s vámi objednávají konzultace, dál vás sledují a doporučují, můžete si gratulovat, udělali jste pro své podnikání super krok!

Promysli je nejdůležitější část při tvorbě online kurzu. Na obrázku je žárovka.
Nejdůležitější část u tvorby digitálního produktu je promýšlení. Pokud to uděláte dobře, tvorba a prodej pak půjdou snadno.

Kromě podnikatelského záměru musí kurz sám o sobě vyřešit lidem problém. Téma by mělo být žádané, zajímavé a lákavé. Hodně v tom pomůže udělat si průzkum. Zeptat se a nejít naslepo. Odpovědi lidí vás můžou hodně překvapit. Často je totiž láká něco, co by vás ani nenapadlo dát do placeného produktu. 


Akce


Mám ráda jít na to trošku zostra. Takže po důkladném promyšlení a průzkumu doporučuji jít do akce! Udělejte prodejní stránku a zkuste svůj produkt prodat. Už víte, o co je zájem a máte promyšlené, jak to bude vypadat a kolik to bude stát. Teď si (stále za 0 utracených korun) ověříte, že si to lidi doopravdy koupí.

Ukázka z facebookové skupiny Společně nahoru - liky, srdíčka, 756 komentářů. Jak to využijete pro svůj kurz?
Liky ani srdíčka neprodávají!

Chuť klientů ke koupi podle liků a komentářů nepoznáte. Řada lidí nám při průzkumu dá like nebo komentář, protože nás chtějí podpořit, mají nás rádi, líbí se jim to. Ale sami o to třeba nemají zájem, netýká se jich to, neřeší to jejich problém. Tím, že se ptáme, zjistíme konkrétní informace – co by k tématu chtěli vědět, jakou formou by jim to vyhovovalo, co ještě by se v tom chtěli dozvědět, jaká jim přijde optimální cenová relace atd.) Tím, že zkusíme prodat si potvrdíme, že do toho opravdu máme jít, že to bude fungovat.

Prodává se to? Super. 

Neprodává se to? Taky super! Můžete s tím něco udělat ještě dřív, než na tom spálíte 13 tisíc nebo x hodin času. 

Do skutečného tvoření je nejoptimálnější se pustit, až když už máte několikrát prodáno. Víte totiž, že to neděláte zadarmo. Osaháte si způsoby prodeje, marketingu a zjistíte, jestli to takhle půjde.

Tímto stylem budeme pracovat v kurzu PROMYSLI, VYTVOŘ a PRODEJ svůj digitální produkt, kde dostanete všechny návody a tipy, jak to udělat. 


A kolik že to teda stojí? 


Za mě je potřeba to udělat tak, aby to nestálo nic. Myslím tím, abyste měli všechno zaplacený (čas, nástroje atd.). A ano, zpětně se třeba dostanete k tomu, že to stálo 10 tisíc, ale 50 jste vydělali. 

Pro začátek můžete udělat úplně základní nejlevnější variantu – mailovou sérii nebo kurz ve facebookové skupině. Můžete natočit videa na mobil, který už máte nebo jen napsat text. Můžete vystavovat faktury ručně i je ručně párovat. V tom případě pálíte jenom čas. Nestojí to ještě žádné peníze. 

Muž sedí u počítače a píše si poznámky do sešitu. Promýšlí svůj digitální produkt nebo kurz.
Jak to udělat, aby se tvorba kurzu zaplatila?

Samozřejmě je fajn využít nástroje, které vám cestu usnadní. Ale pokud půjdete strategií promyšlení, průzkum, prodej, tvoření, testování, prodej, začnete investovat peníze až ve chvíli, kdy už prodáváte.

A když už prodáváte, můžete svůj kurz vyšperkovat, vylepšit, automatizovat, delegovat náročné nebo nudné části tvorby, investovat do marketingu.

Pokud chcete toto zažít, udělat famózní kurznaučit se strategie, jak to konkrétně dělat, jak jít do prodejů, vytváření, promyšlení a testování, tak se přidejte do kurzu PROMYSLI, VYTVOŘ a PRODEJ svůj digitální produkt

Těším se tam na vás.

Lucie

Naspoledy upraveno: 2.9.2023

Podělte se o článek s ostatními:

Chcete mít byznysovou podporu, strategický marketingový mozek a nápady ve službách pro své vlastní podnikání?

„Nikdy jsem neměla efektivnější mentoring.”

Zažila jsem, nebojím se říci, ten nejlepší business mentoring – mentoring s Luckou.

Po společné hodině se mi neskutečně rozšířil úhel pohledu na mé podnikání a získala jsem energii na tvoření, protože vím přesně jak.

Potkaly jsme se v pátek a já hned o víkendu: předělala web, jsem aktivnější na sítích, mám rozšířenou cílovou skupinu, která by mě ani ve snu nenapadla, konečně mám představu jak uchopit magnet, vidím cestu, jak můžu růst a to hlavně, mám obrovskou chuť na tom všem pracovat.

Lucka má dar vidět a přemýšlet byznysově, nikdy jsem neměla efektivnější mentoring.

A úplně nejlepší je, že jsem zůstala sama sebou, protože to celé postavila autenticky pro mě a velmi mi pomohla nastavit soustředění tam, kde má být a nerozptylovat se tím, co mi neslouží.

Alex Zikmundová a její zážitek z konzultace

„Tohle jsem nečekala.”

Objednala jsem si u Lucie Dědková návod Jak získat první klienty pro svoji službu.

Tohle jsem nečekala!

Videonávod jsem si musela pustit několikrát, protože jsem chtěla, aby se mi všechny informace důkladně vryly do paměti a abych nepřeslechla ani jediné slovo.

Přesto, že je to jen jedno video, je v něm hodně informací a pro mě AHA momentů.

Jsem začínající podnikatelka a chyby, které Lucka popsala, jsem udělala. Pokud s podnikáním začínáte, neváhejte, protože ušetříte mnoho času a energie!

Lucka vám řekne naprosto přesně a jasně, jak začít. A navíc půjdete do akce! Děkuji, Luci!

„Chtěla bych mít Tvůj mozek.”

To jsem v pátek při mentoringu Lucii řekla plná nadšení. Brada nestíhala časté otevírání úst v němém úžasu, kam ta holka na to chodí!

Lucka mi dala seznam tipů pro moje podnikání, získala jsem jiný náhled na to, jak to dělám a jak bych to mohla dělat fakt líp.

Hodina utekla velmi příjemně, hodně jsme se nasmály, což beru jako ukazatel toho, že Lucka není jen skvělá byznys mentorka a expert, ale i fajn člověk Moc ráda Lucku doporučuju všema deseti a myslím, že u mě nezůstane jen u jedné konzultace.

„Kdyby mi někdo řekl, že mě někdo pár větami odsekne z místa, kde se motám v kruzích už několik měsíců, nevěřila bych…”

Chtěla bych moc poděkovat Lucce za to, jak mě nastartovala. 🙏

Kdyby mi někdo řekl, že mě někdo pár větami odsekne z místa, kde se motám v kruzích už několik měsíců, nevěřila bych… Asi ale občas stačí málo, třeba že vás někdo malinko popostrčí a najednou se to rozhýbe všechno.

Jsem koučka, miluju to! Mám pocit, že nás relativně novopečených kouček je tu v onlinu teď mraky… cítíme se bezradně, male, nevýrazně a pozadu. A tak se občas bojíme udělat jakýkoliv krok… všechno jakoby bylo trapné, malé, nedostatečné, abychom překřičely ty davy koučů, co tu byli dávno před námi.😬

I když vím, že dodávám kvalitní službu. I když vím, že moje energie i dovednosti jsou prostě jedinečné. I když vnitřně prostě vím, že ty projekty v šuplíku jsou tady ve světě potřeba… tak jakýkoliv krok pro mě byl strašně těžký. Protože my nováčci jsme prostě totálně zahlcení tím vším, co musíme, co bychom měli, kde začít… web, brand, fotky, reference, prodejky, SEO, emailling 🙈🤯

Pak jsem nakoukla sem. (Do skupiny Společně nahoru (skupina pro podporu vašeho byznysu)).
Lucie si mě nějak v tom davu našla, aby se mě zeptala, co potřebuju. Dala mi pár rad. A mě se tak šíleně ulevilo 🙌 a najednou jsem vystřelila jak raketa.

Takže od včerejška jedu v jejích návodech a za jeden den jsem zvládla: …sepsat si konkrétní byznys plán a konečně se rozhodnout, že tam prostě dojdu 💪 …zaměřit se konečně na ty důležité věci a přestat dělat úplně všechno okolo… …vylézt konečně z ulity a začít se prezentovat na sítích… …vymyslet, jak podpořit kouče, jako jsem já…

Takže, Luci, jsem vám moc vděčná. A až projedu všechny ty programy postupně, tak se moc těším na viděnou na konzultaci 🥳 Děkuji a přeji všem krásný slunečný víkend.

Lucie Klátilová, kurz Rozjeď své podnikání online