Když jsem si dělala průzkum pro svůj kurz PROMYSLI, VYTVOŘ a PRODEJ svůj digitální produkt, narazila jsem na článek s tímto tématem. Řekla jsem si, že vám sem popíšu svůj názor a svoje zkušenosti s cenou online kurzů. Myslím totiž, že tvorba online kurzu může stát od nuly do nekonečna. Záleží na vaší strategii.
Nejdřív utrať 13 000? NE!
Zmiňovaný článek jsem celý nečetla. Jen jsem si ho prolétla a na konci jsem našla tu slibovanou částku. 13 000. No, wow. Tak takhle vám to ve svém kurzu, kde si promyslíte, otestujete, vytvoříte a prodáte svůj online produkt (online kurz, ebook atd.), ukazovat nebudu.
Jasně. Online kurz stojí nějaké peníze. Rozhodně bych ale nevolila takovou strategii, že nejdřív utratíte 13 tisíc a pak uvidíte, jestli vám to vůbec bude vydělávat. Abyste pak neskončili s utracenými 13 tisíci a stráveným časem 50 hodin na 0 vydělaných korunách…
Vyberte si strategii
Nastíním tu, jakým způsobem to řeším já na strategických konzultacích k online produktům individuálně nebo při kurzu PROMYSLI, VYTVOŘ a PRODEJ svůj digitální produkt.
Nejdůležitější u kurzu je to pořádně promyslet. Kurz sám o sobě musí dávat smysl a taky musí navazovat na váš byznys. Je fajn, když podporuje celé vaše podnikání (brand), je možné na něj v budoucnu udělat navazující kurz nebo další produkt. Když je kurz tak dobrý, že si potom lidi s vámi objednávají konzultace, dál vás sledují a doporučují, můžete si gratulovat, udělali jste pro své podnikání super krok!

Kromě podnikatelského záměru musí kurz sám o sobě vyřešit lidem problém. Téma by mělo být žádané, zajímavé a lákavé. Hodně v tom pomůže udělat si průzkum. Zeptat se a nejít naslepo. Odpovědi lidí vás můžou hodně překvapit. Často je totiž láká něco, co by vás ani nenapadlo dát do placeného produktu.
Akce
Mám ráda jít na to trošku zostra. Takže po důkladném promyšlení a průzkumu doporučuji jít do akce! Udělejte prodejní stránku a zkuste svůj produkt prodat. Už víte, o co je zájem a máte promyšlené, jak to bude vypadat a kolik to bude stát. Teď si (stále za 0 utracených korun) ověříte, že si to lidi doopravdy koupí.

Chuť klientů ke koupi podle liků a komentářů nepoznáte. Řada lidí nám při průzkumu dá like nebo komentář, protože nás chtějí podpořit, mají nás rádi, líbí se jim to. Ale sami o to třeba nemají zájem, netýká se jich to, neřeší to jejich problém. Tím, že se ptáme, zjistíme konkrétní informace – co by k tématu chtěli vědět, jakou formou by jim to vyhovovalo, co ještě by se v tom chtěli dozvědět, jaká jim přijde optimální cenová relace atd.) Tím, že zkusíme prodat si potvrdíme, že do toho opravdu máme jít, že to bude fungovat.
Prodává se to? Super.
Neprodává se to? Taky super! Můžete s tím něco udělat ještě dřív, než na tom spálíte 13 tisíc nebo x hodin času.
Do skutečného tvoření je nejoptimálnější se pustit, až když už máte několikrát prodáno. Víte totiž, že to neděláte zadarmo. Osaháte si způsoby prodeje, marketingu a zjistíte, jestli to takhle půjde.
Tímto stylem budeme pracovat v kurzu PROMYSLI, VYTVOŘ a PRODEJ svůj digitální produkt, kde dostanete všechny návody a tipy, jak to udělat.
A kolik že to teda stojí?
Za mě je potřeba to udělat tak, aby to nestálo nic. Myslím tím, abyste měli všechno zaplacený (čas, nástroje atd.). A ano, zpětně se třeba dostanete k tomu, že to stálo 10 tisíc, ale 50 jste vydělali.
Pro začátek můžete udělat úplně základní nejlevnější variantu – mailovou sérii nebo kurz ve facebookové skupině. Můžete natočit videa na mobil, který už máte nebo jen napsat text. Můžete vystavovat faktury ručně i je ručně párovat. V tom případě pálíte jenom čas. Nestojí to ještě žádné peníze.

Samozřejmě je fajn využít nástroje, které vám cestu usnadní. Ale pokud půjdete strategií promyšlení, průzkum, prodej, tvoření, testování, prodej, začnete investovat peníze až ve chvíli, kdy už prodáváte.
A když už prodáváte, můžete svůj kurz vyšperkovat, vylepšit, automatizovat, delegovat náročné nebo nudné části tvorby, investovat do marketingu.
Pokud chcete toto zažít, udělat famózní kurz a naučit se strategie, jak to konkrétně dělat, jak jít do prodejů, vytváření, promyšlení a testování, tak se přidejte do kurzu PROMYSLI, VYTVOŘ a PRODEJ svůj digitální produkt.
Těším se tam na vás.
Lucie