V jakých programech vytvořit online dotazníky a kvízy
Dotazování, průzkumy, analýzy, testy a kvízy. S tím se setkáváme už ve škole. Dostaneme úkol a zjišťujeme fakta a data od okolí, která následně vyhodnocujeme. Ne jinak je tomu i v osobním životě a podnikání. Dotazník spokojenosti na e-shopu, recenze na dovolenou, dotazníky v zaměstnání, zpětná vazba po absolvování školení.
Dotazník je nejlepší způsob, jak zjistit, co lidé doopravdy potřebují a chtějí.
Potom je snazší tvořit produkty a služby přesně na míru svým zákazníkům. A taky je snazší jim cokoliv prodat.
Dotazníky v online podnikání využíváme pro získání zpětné vazby, při hledání testerů, průzkumu při tvorbě nového produktu nebo jen pro mapování trhu.
Pokud se chcete naučit využít dotazování k prodeji, koukněte na více informací o minikurzu Tajné souvislosti mezi dotazováním a prodeji.

V jakém programu vytvořit online dotazník:
Google forms (Google formulář, Google dotazník)
- To je nejoblíbenější nástroj zdarma. Můžete zde vytvořit jak dotazník, tak i kvíz. (Koukněte se na rychlý video návod Jak vytvořit Google dotazník).
Sbírá odpovědi dotazovaných a vyhodnocuje je do grafů. Můžete využít možnosti, že i respondent obdrží své odpovědi také, což pomůže například, pokud dotazník používáte před konzultacemi a již v dotazníku může mít klient plno AHA momentů.
- Survio – vytvoření a použití dotazník je rovněž zdarma. Jako výhodu oproti Google Forms vidím v tom, že zde můžete využívat více jak 100 různých šablon a 70 vzhledů dotazníků. Také velice oblíbená věc dnešní doby – dotazník můžete sdílet přes vygenerovaný QR kód.
- Click4survey – lze využívat zdarma do 200 odpovědí měsíčně. Je tedy na zvážení, kolik odpovědí očekáváte.
- Microsoft Forms – najdete jej v rámci balíčků Microsoft, reálnou zkušenost s touto aplikací nemám.
Zhodnotit svou práci, využít odpovědi pro prodejní argumenty, promyšlení své strategie a vychytání případných nedostatků. To je opravdu cenný materiál, který stojí za to vzít v potaz.
Jakékoliv výsledky z dotazníku ještě zasaďte do kontextu a zhodnoťte, jestli jsou výsledky relevantní. (Např. jestli máte dostatečné množství odpovědí, jestli je dotazovaná skupina diverzifikovaná, jestli je nezaujatá atd.)
DALŠÍ ZPŮSOB, JAK ZJISTIT VÍCE O SVÝCH KLIENTECH:
Vytvořte kvíz
Díky kvízu lépe poznáte své ideální klienty. Zároveň vhodně zvolenými otázkami je při vyhodnocení můžete nasměrovat na vaše služby či výrobky, které budou ladit s jejich výsledkem.
Selektujete si tak svoji cílovku a získáváte o ní cenné informace. Výsledky lze nastavit dle bodového systému nebo při tvorbě spojit, které otázky patří k vybranému výsledku.

V jakém programu kvíz vytvořit:
- Tryinteract – zahraniční online aplikace na kvízy. V základní verzi zdarma (bez sběru emailů), v placené verzi sbírá emaily, segmentuje databázi.
Obsahuje zajímavé šablony, propojení na web, intuitivní ovládání, můžete využívat bodový systém i velkou variabilitu odpovědí a variant.
- Google Forms – ten lze využít kromě dotazníků i ke kvízům. Je totiž možné vytvořit otázky s jednou správnou odpovědí. Za správnou odpověď dostává uživatel kvízu bod.
Nevýhodou je limitovaný počet variant v odpovědi (jen dobře, špatně).
- Fyrebox – zahraniční aplikace na tvorbu kvízů zdarma. Můžete v ní lze využívat děkovací stránky, odkazy na váš web nebo například kontaktní formuláře.

Zajímá vás využití dotazníků a kvízů v podnikání?
Koukněte se na minikurz Tajné souvislosti mezi dotazováním a prodeji