Mentorka Lucie

Kvízy a dotazníky (Google formuláře a další) jako podpora podnikání

V jakých programech vytvořit online dotazníky a kvízy

Dotazování, průzkumy, analýzy, testy a kvízy. S tím se setkáváme už ve škole. Dostaneme úkol a zjišťujeme fakta a data od okolí, která následně vyhodnocujeme. Ne jinak je tomu i v osobním životě a podnikání. Dotazník spokojenosti na e-shopu, recenze na dovolenou, dotazníky v zaměstnání, zpětná vazba po absolvování školení.

Dotazník je nejlepší způsob, jak zjistit, co lidé doopravdy potřebují a chtějí.

Potom je snazší tvořit produkty a služby přesně na míru svým zákazníkům. A taky je snazší jim cokoliv prodat.

Dotazníky v online podnikání využíváme pro získání zpětné vazby, při hledání testerů, průzkumu při tvorbě nového produktu nebo jen pro mapování trhu.

Pokud se chcete naučit využít dotazování k prodeji, koukněte na více informací o minikurzu Tajné souvislosti mezi dotazováním a prodeji.

Ukázka dotazníku k testování mé služby Business push v aplikaci Google form (Google dotazník).

V jakém programu vytvořit online dotazník:

Google forms (Google formulář, Google dotazník)

  • To je nejoblíbenější nástroj zdarma. Můžete zde vytvořit jak dotazník, tak i kvíz. (Koukněte se na rychlý video návod Jak vytvořit Google dotazník).
    Sbírá odpovědi dotazovaných a vyhodnocuje je do grafů. Můžete využít možnosti, že i respondent obdrží své odpovědi také, což pomůže například, pokud dotazník používáte před konzultacemi a již v dotazníku může mít klient plno AHA momentů.
  • Surviovytvoření a použití dotazník je rovněž zdarma. Jako výhodu oproti Google Forms vidím v tom, že zde můžete využívat více jak 100 různých šablon a 70 vzhledů dotazníků. Také velice oblíbená věc dnešní doby – dotazník můžete sdílet přes vygenerovaný QR kód.
  • Click4survey – lze využívat zdarma do 200 odpovědí měsíčně. Je tedy na zvážení, kolik odpovědí očekáváte.
  • Microsoft Formsnajdete jej v rámci balíčků Microsoft, reálnou zkušenost s touto aplikací nemám.

Zhodnotit svou práci, využít odpovědi pro prodejní argumenty, promyšlení své strategie a vychytání případných nedostatků. To je opravdu cenný materiál, který stojí za to vzít v potaz.

Jakékoliv výsledky z dotazníku ještě zasaďte do kontextu a zhodnoťte, jestli jsou výsledky relevantní. (Např. jestli máte dostatečné množství odpovědí, jestli je dotazovaná skupina diverzifikovaná, jestli je nezaujatá atd.)


DALŠÍ ZPŮSOB, JAK ZJISTIT VÍCE O SVÝCH KLIENTECH:

Vytvořte kvíz

Díky kvízu lépe poznáte své ideální klienty. Zároveň vhodně zvolenými otázkami je při vyhodnocení můžete nasměrovat na vaše služby či výrobky, které budou ladit s jejich výsledkem.

Selektujete si tak svoji cílovku a získáváte o ní cenné informace. Výsledky lze nastavit dle bodového systému nebo při tvorbě spojit, které otázky patří k vybranému výsledku.

Tvoření kvízu v online webové aplikaci TryInteract.

V jakém programu kvíz vytvořit:

  • Tryinteract zahraniční online aplikace na kvízy. V základní verzi zdarma (bez sběru emailů), v placené verzi sbírá emaily, segmentuje databázi.
    Obsahuje zajímavé šablony, propojení na web, intuitivní ovládání, můžete využívat bodový systém i velkou variabilitu odpovědí a variant.
  • Google Forms – ten lze využít kromě dotazníků i ke kvízům. Je totiž možné vytvořit otázky s jednou správnou odpovědí. Za správnou odpověď dostává uživatel kvízu bod.
    Nevýhodou je limitovaný počet variant v odpovědi (jen dobře, špatně).
  • Fyrebox – zahraniční aplikace na tvorbu kvízů zdarma. Můžete v ní lze využívat děkovací stránky, odkazy na váš web nebo například kontaktní formuláře.
Ukázka tvoření kvízu ve Fyreboxu.

Zajímá vás využití dotazníků a kvízů v podnikání?

Koukněte se na minikurz Tajné souvislosti mezi dotazováním a prodeji

Naspoledy upraveno: 17.5.2023

Podělte se o článek s ostatními:

Chcete mít byznysovou podporu, strategický marketingový mozek a nápady ve službách pro své vlastní podnikání?

„Nikdy jsem neměla efektivnější mentoring.”

Zažila jsem, nebojím se říci, ten nejlepší business mentoring – mentoring s Luckou.

Po společné hodině se mi neskutečně rozšířil úhel pohledu na mé podnikání a získala jsem energii na tvoření, protože vím přesně jak.

Potkaly jsme se v pátek a já hned o víkendu: předělala web, jsem aktivnější na sítích, mám rozšířenou cílovou skupinu, která by mě ani ve snu nenapadla, konečně mám představu jak uchopit magnet, vidím cestu, jak můžu růst a to hlavně, mám obrovskou chuť na tom všem pracovat.

Lucka má dar vidět a přemýšlet byznysově, nikdy jsem neměla efektivnější mentoring.

A úplně nejlepší je, že jsem zůstala sama sebou, protože to celé postavila autenticky pro mě a velmi mi pomohla nastavit soustředění tam, kde má být a nerozptylovat se tím, co mi neslouží.

Alex Zikmundová a její zážitek z konzultace

„Tohle jsem nečekala.”

Objednala jsem si u Lucie Dědková návod Jak získat první klienty pro svoji službu.

Tohle jsem nečekala!

Videonávod jsem si musela pustit několikrát, protože jsem chtěla, aby se mi všechny informace důkladně vryly do paměti a abych nepřeslechla ani jediné slovo.

Přesto, že je to jen jedno video, je v něm hodně informací a pro mě AHA momentů.

Jsem začínající podnikatelka a chyby, které Lucka popsala, jsem udělala. Pokud s podnikáním začínáte, neváhejte, protože ušetříte mnoho času a energie!

Lucka vám řekne naprosto přesně a jasně, jak začít. A navíc půjdete do akce! Děkuji, Luci!

„Chtěla bych mít Tvůj mozek.”

To jsem v pátek při mentoringu Lucii řekla plná nadšení. Brada nestíhala časté otevírání úst v němém úžasu, kam ta holka na to chodí!

Lucka mi dala seznam tipů pro moje podnikání, získala jsem jiný náhled na to, jak to dělám a jak bych to mohla dělat fakt líp.

Hodina utekla velmi příjemně, hodně jsme se nasmály, což beru jako ukazatel toho, že Lucka není jen skvělá byznys mentorka a expert, ale i fajn člověk Moc ráda Lucku doporučuju všema deseti a myslím, že u mě nezůstane jen u jedné konzultace.

„Kdyby mi někdo řekl, že mě někdo pár větami odsekne z místa, kde se motám v kruzích už několik měsíců, nevěřila bych…”

Chtěla bych moc poděkovat Lucce za to, jak mě nastartovala. 🙏

Kdyby mi někdo řekl, že mě někdo pár větami odsekne z místa, kde se motám v kruzích už několik měsíců, nevěřila bych… Asi ale občas stačí málo, třeba že vás někdo malinko popostrčí a najednou se to rozhýbe všechno.

Jsem koučka, miluju to! Mám pocit, že nás relativně novopečených kouček je tu v onlinu teď mraky… cítíme se bezradně, male, nevýrazně a pozadu. A tak se občas bojíme udělat jakýkoliv krok… všechno jakoby bylo trapné, malé, nedostatečné, abychom překřičely ty davy koučů, co tu byli dávno před námi.😬

I když vím, že dodávám kvalitní službu. I když vím, že moje energie i dovednosti jsou prostě jedinečné. I když vnitřně prostě vím, že ty projekty v šuplíku jsou tady ve světě potřeba… tak jakýkoliv krok pro mě byl strašně těžký. Protože my nováčci jsme prostě totálně zahlcení tím vším, co musíme, co bychom měli, kde začít… web, brand, fotky, reference, prodejky, SEO, emailling 🙈🤯

Pak jsem nakoukla sem. (Do skupiny Společně nahoru (skupina pro podporu vašeho byznysu)).
Lucie si mě nějak v tom davu našla, aby se mě zeptala, co potřebuju. Dala mi pár rad. A mě se tak šíleně ulevilo 🙌 a najednou jsem vystřelila jak raketa.

Takže od včerejška jedu v jejích návodech a za jeden den jsem zvládla: …sepsat si konkrétní byznys plán a konečně se rozhodnout, že tam prostě dojdu 💪 …zaměřit se konečně na ty důležité věci a přestat dělat úplně všechno okolo… …vylézt konečně z ulity a začít se prezentovat na sítích… …vymyslet, jak podpořit kouče, jako jsem já…

Takže, Luci, jsem vám moc vděčná. A až projedu všechny ty programy postupně, tak se moc těším na viděnou na konzultaci 🥳 Děkuji a přeji všem krásný slunečný víkend.

Lucie Klátilová, kurz Rozjeď své podnikání online