Online se změnil!
Jasně, že jo.
A teď taky.
I teď.
Digitální technologie se vyvíjejí maximální rychlostí a je trošku naivní si myslet, že pořád budou fungovat ty stejné strategie.
Takže co je potřeba udělat pro funkční podnikání?
- Pracovat na mindsetu.
- Být autentický.
- Hledat nové cesty a způsoby.
Protože každý jsme jiný, prodáváme něco jiného a máme jiné klienty, nebude na nás všechny platit stejná strategie. A to jsem názorně ukázala začátkem listopadu ve facebookové skupině Společně nahoru (Skupina pro růst vašeho byznysu).
Každému, kdo chtěl, jsem zdarma dala tip na míru. Napsala jsem si s více než 150 lidmi a 6 tipů jsem zveřejnila ve skupině. A vy právě čtete článek, kde jsou všechny ty tipy na jednom místě.
Proč jsem to dělala?
Proč jsem strávila týden psaním zpráv s lidmi ze své skupiny? Co mi to přineslo?
Mám pro vás podrobnou analýzu s odhalením všech podrobností. Chcete ji?
Tip č. 1 – Cenotvorba
Cenotvorba není nic rigidního a není potřeba se tvorbou „správné“ ceny zasekat na dlouho.
Cena s vámi musí být v souladu. A i to můžete otestovat.
Např. konzultaci dneska nabídněte za 500 Kč. A když zjistíte, že vám na tom něco nesedí, hned to změňte. Nemusíte čekat na to, až začnete za tuto cenu prodávat a vybookujete se. „Správně“ by to tak nejspíš mělo být. Ale pokud se svojí cenou vnitřně nesouhlasíte, prodeje si stejně blokujete.
Takže buďte s cenou v souladu.
Jakou máte cenu teď?
A jste si tím 100% jistí nebo hlodá červíček o zvyšování? Nebo jiné pochyby.

Tip č. 2 – Nemusíte vymyslet vše sami
Lámete si hlavu nad názvem, motem nebo čímkoliv jiným? A vlastně neprodáváte, protože prostě název?
Zeptejte se ostatních, víc hlav víc ví.
Řekněte si o zpětnou vazbu!
Ve skupině Společně nahoru využijte úterní feedback. Skupinu vedu tak, aby pro vás byla co nejužitečnější, tak toho pořádně využijte.
JAK VYUŽÍT ÚTERNÍ FEEDBACK:
- Zeptejte se na zpětnou vazbu, udělejte anketu, poproste o návrhy k názvu
- Zviditelníte tím své téma, uděláte seeding novému produktu, zviditelníte sebe.
- Dostanete užitečné tipy, názory, návrhy.
- Podmínky pro vložení: V den vkládání příspěvku #úternífeedback nejprve dejte zpětné vazby 2 dalším příspěvkům s tímto hashtagem a pak až vložte svůj.
Nemordujte se s přemýšlením sami. Já si dělám průzkumy a ptám se na názor každou chvilku

Tip č. 3 – Odpočinek je podnikatelská investice
Už jsem napsala tipy více než 100 z vás. A ozvu se všem. Jen možná ne dnes
To neodepisování souvisí s dnešním tipem.
Jako ano, mohla jsem včera odepisovat do noci. Místo toho jsem ale šla brzo spát a dneska dopoledne cvičit. Cestou jsem několik tipů rozdala, ale rozhodně ne všechny, co bych měla…
Teď otázka: Od koho chcete tip, od vyřízeného ranního ptáčete ve 22:13 nebo od mentálně i fyzicky odpočaté mentorky?
Počítám, že si vybíráte druhou variantu.
A na to myslete i u sebe.
Hodně z vás píše, že jste vyčerpané, ale že tuhle kampaň to vydržíte a urvete.
Jasně, urvete to. Ale ten výsledek bude mnohem horší, než když se vyprdnete na 1 e-mail nebo jedno živé vysílání a vyspíte se, půjdete do přírody, budete mít sex, zacvičíte si nebo třeba půjdete na víno s kamarádkou.
Často je nejlepší řešení to prostě pustit a vyčistit si hlavu.
ČÍM JSTE SI JI NAPOSLEDY VYČISTILI VY?

Chcete znát zákulisí strategie rozdávání tipů?
Nechte mi svůj mail níže. A v JEDNOM nabušeném mailu získáte všechny podrobnosti.
Tip č. 4 – Ty mě stejně miluješ
Je potřeba zářit, mít vnitřní jistotu, sebevědomí.
Bez tohoto vyzařování žádné prodeje nebudou.
Ukážu vám takovou paralelu.
Bylo mi 22 a randila jsem se svým mužem. Ještě jsme si neřekli, že se milujeme, ale bylo to ve vzduchu.
Už nevím, jak to přesně vyplynulo, ale řekla jsem mu: „Ty mě stejně miluješ.“. Usmál se a řekl, že jo.
V tom byla moje 100% jistota, důvěra.
Taky jsem mohla říct něco ve stylu: Miluješ mě vůbec? Prosím, miluj mě. A kdy mě řekneš, že mě miluješ?
Všechny tyhle varianty ukazují úplně jinou emoci. (A emoce prodávají, nebo taky ne 😉)
A s prodeji je to stejné.
Když záříte, prodáváte.
Takže se nabízí otázka.
Věříte svému produktu/službě?
Na 100%? Pokud tam je trocha pochyb, dostaňte je pryč – třeba na terapii.

Tip č. 5 – Energie je vzácná
Energie je vzácná a mozek je nastavený tak, aby ji za všech okolností šetřil.
To platí i v byznysu.
Není potřeba dělat vše, vidět vše a být vidět všude.
Projděte si veškeré činnosti, které v podnikání děláte.
- Co z toho vám přímo generuje peníze?
- Jak tuto věc můžete maximalizovat?
- A naopak, co peníze vůbec nepřináší?
- A proč to děláte?
- Co je mezi tím a jak to můžete změnit na „generuje mi to peníze“?
A teď moje otázka, co děláte, i když vám to vůbec negeneruje zisk.
Můj příklad je Klub Společně nahoru. Je to taková trochu srdcovka. Ale tím, že to sem teď píšu, tak mě napadá, že bych ho měla zrušit. (edit: už je zrušený)

Tip č. 6 – Vědí lidi, že něco prodáváte?
Nechcete jen prodávat, pořád se vnucovat s nabídkami, takže se ukazujete v pozici experta, dáváte rady a tipy, jste vidět.
Paráda, ale.
Zamyslete se, jestli náhodou nejste v opačném extrému – jste vidět, ale lidi nevědí, že si od vás můžou něco koupit. (Vidím to totiž častěji, než by se zdálo. Algoritmus je totiž dost neúprosný.)
Najděte si funkční zlatou střední cestu. (Nebo vám ji pomůžu najít při konzultaci já ).
Ukážu na příkladu.
Děláte videa, vzděláváte, jste vidět. Zkuste přidat jednoduchou frázi typu – “A přesně tohle spolu můžeme udělat při konzultaci, napište mi, pokud to chcete taky zažít”.
Tím vlastně trochu prodáváte a hodně jste v pozici experta.

A to byl poslední tip, který dávám veřejně.
A pokud chcete znát všechny důvody, proč tipy rozdávám, nechte mi svůj email tady. Já vám pošlu e-mail se zákulisními informacemi
Koukněte na reakce lidí po přečtení mailu s odhalením strategie:

Zaujali vás praktické tipy?
Inspirujte se dalšími články od byznys mentorky Lucie Dědkové a podpořte rozvoj svého podnikání.
Jak začít podnikat jako OSVČ v různých životních situacích
Dosahy se budou snižovat, co s tím?
22 tipů na obsah pro vaše sociální sítě
Kolik stojí vytvořit online kurz?