Emailing je skvělý nástroj. Je dobře konverzní, udržuje kontakt s vašimi zákazníky, motivuje je znovu u vás nakoupit, sledovat vás, doporučovat atd..
Ale pokud nejste fakt velká značka – CocaCola a tak podobně, je potřeba lidem říkat, kdo jste, co děláte, s čím jim pomůžete.
A nemyslím, že uvedete email tím, kde napíšete „Haló, tady CocaCola, vyrábíme sladké nealkoholické pití.“
Ale že i kdyby si člověk nepomatoval, kdo jste a co děláte, tak z náznaků a souvislostí v mailu to pochopí.
Teď si možná ťukáte na čelo, jak by mohl někdo nevědět, odkud nakupuje, ale stává se to častěji, než byste čekali.
Tady je konkrétní příklad.
Potřebovala jsem českou dálniční známku a tak jsem šla hledat na Google. Otevřela jsem cca 3 sympatické odkazy (možná i reklamu, nevím.).
Na jednom z eshopu jsem nakonec nakoupila. Šla jsem po ceně, přehlednosti.
Pak jsem si užila cestu a na to, od koho mám známku jsem dočista zapomněla.
No a po cca 14 dnech od cesty přišel mail, ať ohodnotím nákup.

Od nákupu na eshopu a mailem jsem byla na řadě dalších eshopů, nezařadila jsem si, od koho mail je.
Kdybych nebyla markeťák, mail zahodím a neřeším, co to bylo.
Ale mě marketing a jeho možnosti fascinuje, tak jsem hledala, o co se jedná.
A tady je návrh mailu, jak by mohl vypadat:
Přidala jsem tam i krok k navýšení zisku.
✔ Samozřejmě by si chtělo ujasnit tone of voice a taky cíl emailu.
V současné verzi se ptají na web. Jako několik dní po nákupu už vůbec nevím, jak web vypadal. Ani barvu bych si netipla.
✔ Jestli chtějí zpětnou vazbu na web, ať se ptají hned. Jestli na nákupní proces, taky hned.
✔ A jestli se jen chtějí připomenout a prodávat dál, jde to udělat např. takhle:
Odesílatel: xyz – váš partner na cesty
Předmět: Jak jste si užili dálnici?
Krásný den,
dneska přestává platit vaše dálniční známka.
Jak jste si užili cestu? Doufáme, že i díky nám jste cestovali rychle a plynule.
Máme pro vás užitečný cestovní tip. Roční dálniční známky mají takzvanou klouzavou platnost. To znamená, že začínají platit kdykoliv během roku a mají platnost 1 rok. Takže když si ji koupíte teď, nepřijdete o několik měsíců.
Takže pokud se chystáte jet ještě někam, doporučujeme rovnou koupit roční a neomezovat se.

Mějte se krásně a ať to na dálnicích frčí,
tým xyz.
Takže tak. Když už děláte mailing (nebo jakýkoliv marketing), promyslete, co vám to má přinést a maximalizujte efekt. Pokud s tím chcete pomoci, pojďme spolupracovat ➡
🟡 Buď pro vás můžu s týmem dělat marketing
🟡 a nebo můžu být váš mentor. Společně promýšlíme a vy pak děláte kroky sami s mojí supervizí.