Jako podnikatelská mentorka a strategická konzultantka k online produktům ráda dávám praktické tipy, jak posunout byznys. Dávám je nejen začínajícím podnikatelům, ale i těm, co už nějaký čas podnikají. Podívejme se na 3 nejčastější tipy, které váš byznys posunou o další krok.
Tip č. 1
Jak prodávat na konzultacích a webinářích zdarma
Nejvíce se mně osvědčuje mluvit o prodeji v průběhu, aby to nebylo něco nečekaného, strojeného na konci.
Navíc, když zmíníte návaznou možnost už v průběhu, lidé mají čas na promyšlení a zbytek webináře nebo konzultace už podvědomě hodnotí, jestli s vámi spolupracovat dál nebo ne.
Když to na ně vybafnete na konci, jsou zaskočení a pravděpodobně to nedopadne.
Představte si, že máte webinář zdarma a v něm chcete prodávat kurz nebo vaše konzultace. Jen tak mimochodem zmiňujte, že tohle s vámi lidé můžou zažít, s tímto můžete pomoci..
JAKÉ VĚTY MŮŽETE POUŽÍT:
- A takovouhle podporu dostáváte i u mě v kurzu.
- Takhle to vypadá na mých konzultacích.
- Tohle je komplexní téma, můžeme ho vyřešit na plnohodnotné konzultaci.
Pokud nemáte prodej pod kůží, promyslete si několik takových vět dopředu, ať je pak umíte přirozeně použít.
A teď akční krok.
Představte si svoji tréninkovou situaci (máte 15min ochutnávkovou konzultaci, webinář zdarma, živé vysílání).
Napište si, co na ní navazuje a jakou větu k prodeji mimochodem použijete.
MŮJ PŘÍKLAD:
Dělám kampaň na kurz Naplánuj si úspěšnou kampaň (mimochodem na prodejku koukněte tady a jako věc zdarma jsem zvolila skupinový mentoring (mimochodem záznam si stáhněte tady).
A po zodpovězení nějakého dotazu můžu zmínit: „A přesně takhle vám budu odpovídat v kurzu Naplánuj si úspěšnou kampaň.“
Nebo řeknu: „A přesně tímhle tématem se v kurzu Naplánuj si úspěšnou kampaň zabýváme celý jeden den, tak teď řeknu jen základní body.“
„A právě proto mám v kurzu Naplánuj si úspěšnou kampaň jako bonus přehledovou tabulku na celý rok.“
Atd.

Tip č. 2
E-book, nebo mailová série?
Za mě vždy mailová série.
Protože cílem posílání mailů je, aby si vás lidé zapamatovali a četli (otevírali) vaše maily.
Když pošlete jen 1 mail s e-bookem, je šance na zapamatování a na zautomatizování otevírání vašich mailů naprosto nulová.
E-book je najednou dlouhý, musí se stáhnout (to na mobilu každý neudělá). Čtenáři takový mail často odloží na později. V horším případě na nikdy.
A pokud nepřijde žádný další mail, zapomenou na ten původní i na vás.
Proto doporučuji nepsat e-booky, ale mailové série. Obsahově to může být skoro stejné, jen obsah e-booku rozdělte do více mailů.
Klient dostane celý obsah rozkouskovaný na menší, snadněji zkonzumovatelné části.
Navíc od vás dostává maily pravidelně, takže je větší šance, že si vás zapamatuje. A i když maily nepřečte všechny, pokaždé vidí vaše jméno a předmět.
A i pokud nepřečte všechny, dostane alespoň nějaké informace. Ty ho můžou nalákat tak, že si přečte i další maily a nebo od vás nakoupí. A to je vlastně cílem celého snažení.
Já vám můžu doporučit svoji mailovou sérii Utřiď si plány, kdy si ve 3 mailech ujasníte, jaké jsou vaše podnikatelské priority a jaké jsou teď první akční kroky.
🟡 Stahujte TADY.
PS.: Pokud máte e-book vytvořený a hezky graficky udělaný, dejte ho do posledního mailu série. Jako bonus. S větou: „Ať máte pohromadě všechny informace a nemusíte je nikde dohledávat, uložte si e-book z přílohy.“

Tip č. 3
Jak zaujmout v komentářích?
Používejte:
- smajlíky (s mírou; klávesová zkratka win+tečka)
- volné řádky (shift enter)
- velká písmena
- tučná písmena (názvy nebo části názvů vašich fanpages, skupin) – já si teď udělala fanpage Unicorn business factor, aby byla taky tučná. Zatím ji nepoužívám, ale je to moje klíčové slovo.

Zaujali vás praktické tipy?
Inspirujte se dalšími články od byznys mentorky Lucie Dědkové a podpořte rozvoj svého podnikání.
Plánování
Jak začít podnikat jako OSVČ v různých životních situacích
6 podnikatelský tipů
Dosahy se budou snižovat, co s tím?
Kolik stojí vytvořit online kurz?