Facebook reklama

žena sedící u stolu s laptopem a diářem

Shrnutí tematického týdne s názvem Facebook reklama z facebookové skupiny Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu). Autorkou je Kristýna Hrabalová, marketingová specialistka a specialistka na FB reklamu.

PONDĚLÍ:

Identifikovaná osoba

Tento týden se budeme společně věnovat Facebook reklamě, na kterou budeme pohlížet spíše ze strategického a mindsetového pohledu. Strachy a obavy jsou častým blokem, které možná brzdí v rozletu i vás, a proto FB reklamu neustále odkládáte.

Z mého nedávného průzkumu se ukázalo, že nejčastějšími strachy jsou:

  • budu vidět,
  • co když mě bude někdo u mé reklamy kritizovat, nebo hejtovat,
  • nejsem dost dobrá/ý, abych mohla vůbec jít s kůží na trh,
  • utratím peníze a nic to nepřinese,
  • musím se stát Identifikovanou osobou, což je složité.

Jak to vlastně je to s tou Identifikovanou osobou?
IO se musíte stát, pokud jste neplátci DPH a nakupujete FB reklamu (respektive nakupujete inzertní prostor). Co to znamená prakticky? Musíte se zaregistrovat na FU jako IO a odvést navíc DPH. Pokud tedy budete mít reklamu v březnu například za 1000 Kč, zaplatíte k tomu navíc 210 Kč DPH, které odvedete finančnímu úřadu.
Registrace na FÚ není složitá, ale úředníci někdy netuší, jak s nákupem reklamy na FB naložit. Ideální je probrat to přímo s vaší účetní.

Honí se vám hlavou podobné obavy? Věděli jste, že musíte být IO, pokud nakupujete FB reklamu?

Identifikovaná osoba pro facebook reklamu

Na diskusi k tématu se podívejte TUDY:

ÚTERÝ:

Alfa a omega facebook reklamy

Čím dál více se v praxi setkávám s tím, že podnikatelé své Facebook reklamy nechávají na poslední chvíli. Týdny či měsíce pracují na svém magnetu, digi produktu, vytvoření prodejní stránky nebo landing page, psaní textů a pak chtějí “jen zapnout” FB reklamy. Nebo chtějí reklamu “jen naklikat” po specialistovi.
A bum ho, nefunguje to.

Hlavní důvody tam vidím dva.

? Časový pres a tlak na rychlé výsledky.
? Nedostatečně promyšlená strategie a struktura kampaně.

Už když vytváříte jakoukoliv vaši nabídku (magnet, digi produkt, balíček konzultací, …), je z mého pohledu opravdu velmi důležité se zamyslet nad tím, jakou roli v tom bude hrát FB reklama a jak bude koncipovaná. Dokonce si myslím, že je to ta nejdůležitější část. Odpovězte si na otázky ?

  • Jaký bude cíl kampaně?
  • Jaká bude struktura kampaně?
  • Je pixel na webu funkční?
  • Jaké publikum budete v kampani oslovovat? Využijete studené (lidé, co vás neznají) nebo teplé (lidé, co už o vás znají) publikum?
  • Jakou grafiku použijete do kampaně?
  • Kolik kreativ budete testovat? Využijete i video? Pokud ano, v jaké fázi?
  • Máte připravené textové varianty, které budete testovat?
  • Jak dlouho kampaň poběží?
  • Jaký vyčleníte na kampaň rozpočet?
  • Jaké výsledky očekáváte?
  • Jaká cena za výsledek je pro vás přijatelná?

Možná se vám teď z těch otázek orosilo čelo. Ale je to jako cokoliv jiného v byznysu. Šít věci horkou jehlou se nevyplácí.

alfa a omega facebook reklamy

Na diskusi k tématu se podívejte TUDY:

STŘEDA:

Landing page facebook kampaně

aneb přistávací stránka reklamy

Velmi důležitou součástí FB reklamy je landing page, která má velký vliv na účinnost a výsledky FB reklamy.
Pozor, pokud máte citlivé téma, které je na hraně pravidel pro reklamu (nejčastěji zdraví, finance, …), tak je potřeba dát si pozor na používaná slova a fráze i na landing page.

Jaké otázky si položit?

  • Je na landing page vše jasné a srozumitelné?
  • Dokáže se na ní zákazník jednoduše zorientovat a přivede ho k cílové akci? Například provést objednávku?
  • Je landing page responzivní ? Zobrazuje se vše správně i na mobilu (až 70 % uživatelů chodí na sociální sítě na mobilu)

Tip: 86 % objednávek mého kurzu bylo zaplaceno platební kartou a 60 % ze všech nákupů proběhlo právě přes telefon (to lze najít ve statistikách FB).
Vylezme z naší krabice.
Je naprosto běžné, že se nedokážeme na náš produkt/nabídku/texty/web/cokoliv podívat zvenčí. Všechno se nám zdá naprosto jasné, jednoduché a srozumitelné.

Vidí to tak ale opravdu i zákazník?

Nejjednodušší je si to otestovat. Požádejte někoho nestranného (třeba i vašeho stávajícího zákazníka) a dejte mu úkol. Například stáhni si můj magnet na webu.
A sledujte jeho cestu. Na co kliká, co čte, zda mu přijde potvrzovací email, jestli je vše pochopitelné a dostal se do požadovaného cíle.
To poté zanalyzujte a upravte vše, kde se může zákazník zatoulat. Jak s oblibou říkám: “Nejtěžší je udělat věci jednoduché”.

landing page facebook reklamy

Na diskusi k tématu se podívejte TUDY:

ČTVRTEK:

Dává facebook reklama smysl?

Dnes se vám k něčemu přiznám. Obsah tohoto tematického týdne jsem si chystala dopředu. Jednak aby to dávalo hlavu a patu a taky proto, že mi teď běží vlastní kampaň, která mě stojí docela dost energie ?. Včera totiž v rámci mého 4týdenního kurzu Facebook reklama je kámoš proběhlo závěrečné živé vysílání, které trvalo víc jak 2 hodiny a padlo v něm několik zajímavých informací a myšlenek.

A já si znovu uvědomila, jak je opravdu důležité zamyslet se nad tím, jestli ta Facebook reklama dává vůbec smysl? Nejen jako samotný prvek, ale jako skládačka v celém vašem byznysu.
Hned v první dnu jsme si položili zásadní otázky a tuto část kampaně rozhodně nepodceňujte.
Pokud si dáte záležet na této fázi přípravy a budete vědět:

  • jaký bude cíl kampaně,
  • struktura kampaně,
  • publikum,
  • kreativa,
  • texty, rozpočet,
  • délka kampaně…

Podívejte se na to znovu. Jako na celek. Dává to smysl? Jak budou na sebe jednotlivé kampaně navazovat, jak budete kombinovat kampaně na studené a teplé publikum a také jak budou navazovat kreativy a texty?
Ať už si tedy reklamu řešíte sami, nebo ji delegujete, v této fázi doporučuju to opravdu s někým probrat, získat jiný úhel pohledu.

A mě dneska zajímá? Co vy a DELEGOVÁNÍ REKLAMY?
Protože i tomuto tématu jsme se včera věnovali v živém vysílání. Probrali jsme jak vlastně nad delegováním reklamy přemýšlet, jak je to časově náročné, kolik to stojí a jestli se to vůbec vyplatí.
Delegujete reklamu?
Nebo se na to chystáte?
Jaká je vaše zkušenost s delegováním reklamy?

smysl facebook reklamy

Na diskusi k tématu se podívejte TUDY:

PÁTEK:

Co bude na facebook reklamu navazovat?

Vy už víte, že Facebook reklama je jeden dílek z celé skládačky vašeho byznysu. Většina z vás využívá FB reklamu ve fázi, kdy propaguje magnet zdarma.
Co bude navazovat na magnet? Možností máte hned několik:

? magnet je třeba webinář, na kterém rovnou prodáváte,
? návazná emailová prodejní série,
? pozvánka do skupiny,
? nebo třeba na toto publikum pustíte další konverzní kampaň, ve které už budete tomuto ohřátému publiku prodávat.

Na stejnou otázku se tady nedávno ptala i Lucie Dědková. Co tedy bude ve vašem případě na reklamu navazovat?
Využíváte i tu možnost, vytvořit si publikum z lidí, kteří se přihlásili k magnetu, abyste na ně zacílili další reklamou?
Ano, i tyto možnosti Facebook umí, je to už pokročilá práce s okruhy uživatelů.
Jak jsem říkala na začátku tohoto týdne, mým cílem bylo zamyslet se s vámi nad FB reklamou více strategicky. Že to není jen klikačka. 

Chcete se jako první dozvědět o tom, že je tento kurz už v prodeji (url sice říká, že je zdarma, ale zdarma byl pouze pro účastníky beta verze ?)? Zapište se na waiting list ? http://kristynahrabalova.com/kurz-zdarma/.
Potkávat se můžeme na webu kristynahrabalova.com nebo na FB stránce Kristýna Hrabalová Marketing specialista.
Díky za skvělý týden a možná se brzy ozvu s tématem Delegování reklamy ?. Držím vám palce s FB reklamou i celým byznysem.

návaznost na facebook reklamu

Na diskusi k tématu se podívejte TUDY:

Více tematických týdnů najdete ve skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).
Nebo můžete rovnou zde přejít na další tematické články:
Dosahování cílů
Peníze a money mindset
Video marketing
Plánování
Základní účetní informace

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Mohlo by vás zajímat