Web je v rekonstrukci. Objednávky a veškeré služby však fungují normálně.
mentorka Lucie

Facebook reklama

žena sedící u stolu s laptopem a diářem

Shrnutí tematického týdne s názvem Facebook reklama z facebookové skupiny Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu). Autorkou je Kristýna Hrabalová, marketingová specialistka a specialistka na FB reklamu.

PONDĚLÍ:

Identifikovaná osoba

Tento týden se budeme společně věnovat Facebook reklamě, na kterou budeme pohlížet spíše ze strategického a mindsetového pohledu. Strachy a obavy jsou častým blokem, které možná brzdí v rozletu i vás, a proto FB reklamu neustále odkládáte.

Z mého nedávného průzkumu se ukázalo, že nejčastějšími strachy jsou:

  • budu vidět,
  • co když mě bude někdo u mé reklamy kritizovat, nebo hejtovat,
  • nejsem dost dobrá/ý, abych mohla vůbec jít s kůží na trh,
  • utratím peníze a nic to nepřinese,
  • musím se stát Identifikovanou osobou, což je složité.

Jak to vlastně je to s tou Identifikovanou osobou?
IO se musíte stát, pokud jste neplátci DPH a nakupujete FB reklamu (respektive nakupujete inzertní prostor). Co to znamená prakticky? Musíte se zaregistrovat na FU jako IO a odvést navíc DPH. Pokud tedy budete mít reklamu v březnu například za 1000 Kč, zaplatíte k tomu navíc 210 Kč DPH, které odvedete finančnímu úřadu.
Registrace na FÚ není složitá, ale úředníci někdy netuší, jak s nákupem reklamy na FB naložit. Ideální je probrat to přímo s vaší účetní.

Honí se vám hlavou podobné obavy? Věděli jste, že musíte být IO, pokud nakupujete FB reklamu?

Identifikovaná osoba pro facebook reklamu

Na diskusi k tématu se podívejte TUDY:

ÚTERÝ:

Alfa a omega facebook reklamy

Čím dál více se v praxi setkávám s tím, že podnikatelé své Facebook reklamy nechávají na poslední chvíli. Týdny či měsíce pracují na svém magnetu, digi produktu, vytvoření prodejní stránky nebo landing page, psaní textů a pak chtějí “jen zapnout” FB reklamy. Nebo chtějí reklamu “jen naklikat” po specialistovi.
A bum ho, nefunguje to.

Hlavní důvody tam vidím dva.

? Časový pres a tlak na rychlé výsledky.
? Nedostatečně promyšlená strategie a struktura kampaně.

Už když vytváříte jakoukoliv vaši nabídku (magnet, digi produkt, balíček konzultací, …), je z mého pohledu opravdu velmi důležité se zamyslet nad tím, jakou roli v tom bude hrát FB reklama a jak bude koncipovaná. Dokonce si myslím, že je to ta nejdůležitější část. Odpovězte si na otázky ?

  • Jaký bude cíl kampaně?
  • Jaká bude struktura kampaně?
  • Je pixel na webu funkční?
  • Jaké publikum budete v kampani oslovovat? Využijete studené (lidé, co vás neznají) nebo teplé (lidé, co už o vás znají) publikum?
  • Jakou grafiku použijete do kampaně?
  • Kolik kreativ budete testovat? Využijete i video? Pokud ano, v jaké fázi?
  • Máte připravené textové varianty, které budete testovat?
  • Jak dlouho kampaň poběží?
  • Jaký vyčleníte na kampaň rozpočet?
  • Jaké výsledky očekáváte?
  • Jaká cena za výsledek je pro vás přijatelná?

Možná se vám teď z těch otázek orosilo čelo. Ale je to jako cokoliv jiného v byznysu. Šít věci horkou jehlou se nevyplácí.

alfa a omega facebook reklamy

Na diskusi k tématu se podívejte TUDY:

STŘEDA:

Landing page facebook kampaně

aneb přistávací stránka reklamy

Velmi důležitou součástí FB reklamy je landing page, která má velký vliv na účinnost a výsledky FB reklamy.
Pozor, pokud máte citlivé téma, které je na hraně pravidel pro reklamu (nejčastěji zdraví, finance, …), tak je potřeba dát si pozor na používaná slova a fráze i na landing page.

Jaké otázky si položit?

  • Je na landing page vše jasné a srozumitelné?
  • Dokáže se na ní zákazník jednoduše zorientovat a přivede ho k cílové akci? Například provést objednávku?
  • Je landing page responzivní ? Zobrazuje se vše správně i na mobilu (až 70 % uživatelů chodí na sociální sítě na mobilu)

Tip: 86 % objednávek mého kurzu bylo zaplaceno platební kartou a 60 % ze všech nákupů proběhlo právě přes telefon (to lze najít ve statistikách FB).
Vylezme z naší krabice.
Je naprosto běžné, že se nedokážeme na náš produkt/nabídku/texty/web/cokoliv podívat zvenčí. Všechno se nám zdá naprosto jasné, jednoduché a srozumitelné.

Vidí to tak ale opravdu i zákazník?

Nejjednodušší je si to otestovat. Požádejte někoho nestranného (třeba i vašeho stávajícího zákazníka) a dejte mu úkol. Například stáhni si můj magnet na webu.
A sledujte jeho cestu. Na co kliká, co čte, zda mu přijde potvrzovací email, jestli je vše pochopitelné a dostal se do požadovaného cíle.
To poté zanalyzujte a upravte vše, kde se může zákazník zatoulat. Jak s oblibou říkám: “Nejtěžší je udělat věci jednoduché”.

landing page facebook reklamy

Na diskusi k tématu se podívejte TUDY:

ČTVRTEK:

Dává facebook reklama smysl?

Dnes se vám k něčemu přiznám. Obsah tohoto tematického týdne jsem si chystala dopředu. Jednak aby to dávalo hlavu a patu a taky proto, že mi teď běží vlastní kampaň, která mě stojí docela dost energie ?. Včera totiž v rámci mého 4týdenního kurzu Facebook reklama je kámoš proběhlo závěrečné živé vysílání, které trvalo víc jak 2 hodiny a padlo v něm několik zajímavých informací a myšlenek.

A já si znovu uvědomila, jak je opravdu důležité zamyslet se nad tím, jestli ta Facebook reklama dává vůbec smysl? Nejen jako samotný prvek, ale jako skládačka v celém vašem byznysu.
Hned v první dnu jsme si položili zásadní otázky a tuto část kampaně rozhodně nepodceňujte.
Pokud si dáte záležet na této fázi přípravy a budete vědět:

  • jaký bude cíl kampaně,
  • struktura kampaně,
  • publikum,
  • kreativa,
  • texty, rozpočet,
  • délka kampaně…

Podívejte se na to znovu. Jako na celek. Dává to smysl? Jak budou na sebe jednotlivé kampaně navazovat, jak budete kombinovat kampaně na studené a teplé publikum a také jak budou navazovat kreativy a texty?
Ať už si tedy reklamu řešíte sami, nebo ji delegujete, v této fázi doporučuju to opravdu s někým probrat, získat jiný úhel pohledu.

A mě dneska zajímá? Co vy a DELEGOVÁNÍ REKLAMY?
Protože i tomuto tématu jsme se včera věnovali v živém vysílání. Probrali jsme jak vlastně nad delegováním reklamy přemýšlet, jak je to časově náročné, kolik to stojí a jestli se to vůbec vyplatí.
Delegujete reklamu?
Nebo se na to chystáte?
Jaká je vaše zkušenost s delegováním reklamy?

smysl facebook reklamy

Na diskusi k tématu se podívejte TUDY:

PÁTEK:

Co bude na facebook reklamu navazovat?

Vy už víte, že Facebook reklama je jeden dílek z celé skládačky vašeho byznysu. Většina z vás využívá FB reklamu ve fázi, kdy propaguje magnet zdarma.
Co bude navazovat na magnet? Možností máte hned několik:

? magnet je třeba webinář, na kterém rovnou prodáváte,
? návazná emailová prodejní série,
? pozvánka do skupiny,
? nebo třeba na toto publikum pustíte další konverzní kampaň, ve které už budete tomuto ohřátému publiku prodávat.

Na stejnou otázku se tady nedávno ptala i Lucie Dědková. Co tedy bude ve vašem případě na reklamu navazovat?
Využíváte i tu možnost, vytvořit si publikum z lidí, kteří se přihlásili k magnetu, abyste na ně zacílili další reklamou?
Ano, i tyto možnosti Facebook umí, je to už pokročilá práce s okruhy uživatelů.
Jak jsem říkala na začátku tohoto týdne, mým cílem bylo zamyslet se s vámi nad FB reklamou více strategicky. Že to není jen klikačka. 

Chcete se jako první dozvědět o tom, že je tento kurz už v prodeji (url sice říká, že je zdarma, ale zdarma byl pouze pro účastníky beta verze ?)? Zapište se na waiting list ? http://kristynahrabalova.com/kurz-zdarma/.
Potkávat se můžeme na webu kristynahrabalova.com nebo na FB stránce Kristýna Hrabalová Marketing specialista.
Díky za skvělý týden a možná se brzy ozvu s tématem Delegování reklamy ?. Držím vám palce s FB reklamou i celým byznysem.

návaznost na facebook reklamu

Na diskusi k tématu se podívejte TUDY:

Více tematických týdnů najdete ve skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).
Nebo můžete rovnou zde přejít na další tematické články:
Dosahování cílů
Peníze a money mindset
Video marketing
Plánování
Základní účetní informace

Mohlo by vás zajímat

Jak ušetřit na obalech v e-shopu

aneb jak mít náklady na logistiku pod kontrolou Tento článek vznikl ze souhrnu tématického týdne ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho podnikání). Autorem je Naďa Vostrčilová, přepravní asistentka. Máte svůj

Přečíst více »

Další články

Jak ušetřit na obalech v e-shopu

aneb jak mít náklady na logistiku pod kontrolou Tento článek vznikl ze souhrnu tématického týdne ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho podnikání). Autorem je Naďa Vostrčilová, přepravní asistentka. Máte svůj

Přečíst více »
Přejít nahoru