Práce s myslí

imaginace hlavy a mozku

Shrnutí tematického týdne z facebookové skupiny Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu) na téma práce s myslí, autorem je Michal Hrdý, propagátor holistického způsobu života.

PONDĚLÍ:

Vylepšete váš ranní rituál pro maximální produktivitu, štěstí a energii

Můj týden bych chtěl začít právě ranními rituály, které naprostá většina z vás určitě zná a možná i praktikuje. Jestliže jste někdy otevřeli libovolnou knihu z oblasti osobního rozvoje nebo jste se dívali na denní rozvrhy úspěšných lidí, jistě jste narazili na téma ranních rituálů. Za poslední dva roky jsem hodně experimentoval s tímto zvykem, a musím říct, že mi kontrola nad mým ránem velmi pomohla mít disciplinovanější, produktivnější, výkonnější, šťastnější a soustředěnější dny a tím pádem i lepší život. Potvrdil se mi také výrok „první hodina vašeho dne určuje tón celého dne“, který jsem kdysi dávno četl v knize: Mnich, který prodal své Ferrari. V tomto příspěvku, vám chci představit tři aktivity, které se mi nejvíce osvědčily a vřele vám doporučuji je začít praktikovat také.

Pohyb a hydratace

Zkoušeli jste někdy ráno cvičit? Jestliže ne, je nejvyšší čas začít. Všem lidem jako první akci hned po probuzení vřele doporučuji vypít sklenici vody a dopřát si alespoň pět minut pohybu. Je úplně jedno, jestli si půjdete zaběhat, vydáte se na krátkou procházku, uděláte několik sérií kliků, nebo si zacvičíte jógu. (každé ráno cvičím 1O minut jógu podle YouTube. Stačí do vyhledávače napsat „10 minute morning yoga“ a najde vám to stovky úžasných videí). Jakákoliv forma pohybu vás po ránu dostane do lepší nálady. Budete se také cítit lépe, neboť jste udělali něco smysluplného pro vaše zdraví.

Plánování

Jestliže chcete zvýšit vaši produktivitu je naprosto nutné myslet dopředu a začít plánovat. Pokud každý den vstanete a bez zaměření se pustíte do první činnosti, která vám přijde na mysl, nebo kontrolujete váš email a Facebook, tak pouze reagujete na požadavky ostatních a oddalujete se tak od vašich snů. Co bych po vás chtěl je, abyste každé ráno popřemýšlely nad tím, jaké jsou cíle a úkoly daného dne. Napište si je na papír a následně je seřaďte podle priority. Je také vhodné si předem vizualizovat den a uvědomit si, co vás vše ten den čeká (nákup, cvičení, večeře s přáteli…). Omezíte tak riziko toho, že budete překvapení a nebudete stíhat dokončit vaše povinnosti.

Vděčnost

Technika zapisování a prožívání tří věcí za které jsem vděčný každé ráno zcela změnila, jak se dívám na svůj život. Pomohla mi najít velké množství energie a ocenit věci, na které běžný člověk ani nepomyslí. Chtěl bych po vás, abyste si ještě dneska zavedli deník, který budete používat výhradně na vděčnost a každé ráno strávili pár minut přemýšlením nad tím, za co můžete být ve vašem životě vděční.S jistotou vím, že v téhle skupině jsou lidé, kteří toho o osobním rozvoji a produktivitě ví mnohem více než já. Můj hlavní úkol však není dát vám milión informací, ale upozornit vás na věci, které již možná dávno víte. Účelem mého snažení je přeměnit „jé to znám!“ na „jé to dělám!“. Těším se na vaše komentáře a sdílení vašich zkušeností s ranními rituály.

Žena, která stojí u otevřeného okna a cvičí.

Na diskusi k tématu se podívejte TUDY.

ÚTERÝ:

Odstraňte aktivity, které vás nikam neposouvají

Jestliže chcete mít více volného času, je nezbytné ze svého dne odstranit činnosti, které nemají žádný význam. Vždy je lepší nepotřebné aktivity vyřadit, než stále přidávat ty dobré!

Jak tyto činnosti poznáme?

  1. Musíte tuto činnost skutečně dělat? (je to vaše povinnost)
  2. Má tato činnost dopad na váš život?
  3. Je prospěšná k vašemu růstu?
  4. Děláte ji rádi?

Každou otázku ohodnoťte číslem (1-5, pět je nejvíc). Jestliže celkové hodnocení je pod 15 bodů, zvažte vyloučení.
Jaká aktivita u vás neprošla?

Činnosti jako hraní videoher, nám nepomáhají k tomu, aby práce s myslí byla účinná.

Na diskusi k tématu se podívejte TUDY.

STŘEDA:

Jak zvýšit vaše sebevědomí v jakékoliv činnosti

Jak sebejistí jste si v činnostech, které děláte?
Odpověď znáte jen vy, ale třeba vám právě tahle technika, která se nazývá smyčka kompetence a sebedůvěry (confidence competence loop) ukáže, jak zvýšit vaše sebevědomí ve všem, co děláte.

Jak to funguje?

Zjednodušeně můžeme říct: Čím více zkušeností, znalostí a tréninku máte, tím více se budete v dané činnosti cítit sebevědomější.
Vím, že to může znít jako jasná věc, ale přemýšleli jste někdy nad tím, že v některých věcech nemusíte mít dostatek sebedůvěry právě proto, že o tom víte jen velmi málo?

Jaké knihy, kurzy, praxe… bych měl zvolit, abych získal více kompetence a tím pádem více sebevědomí v mém oboru?

Muž, který si váže kravatu, působí sebejistě.

Na diskusi k tématu se podívejte TUDY.

ČTVRTEK:

Jak to konečně udělat?

Pod minulým příspěvkem jsem dostal tento dotaz:

Při mentoringu se hodně potkávám s lidmi, kteří se stále vzdělávají a vzdělávají a pořád mají pocit, že neumí dost a nevyjdou se svojí službou nebo produktem ven. Máte na to nějaký tip?

Důvody, proč neuděláme to, co bychom chtěli:

  1. Perfekcionismus
    Je třeba si uvědomit, že to nikdy nebude perfektní situace, nebo služba. Je lepší začít a za běhu to upravit a vylepšit, než nikdy nic nepustit do světa.
  2. Strach z kritiky nebo odsouzení ostatních
    S tímto mám osobně velký problém. Co mi pomohlo, je sám sobě definovat důvod silnější než je strach. Pro mě je to například touha pomoct lidem a ukázat jim, co jsem se vše naučil, a jak to sami mohou aplikovat.

Úplně nejvíce mi pomohlo ale toto: Předělal jsem cíl mého snažení. Bál jsem se, že mě lidé nebudou poslouchat a budou se mi smát, ale řekl jsem si, že to budu dělat sám pro sebe a zlepším se v dané činnosti tím, že o tom budu psát a učit ostatní. Možná se bojíte, že si váš produkt nikdo nekoupí a bude to zbytečná práce, ale co kdybyste to brali jako příležitost k vašemu osobnímu růstu?

Také je důležité udělat první malý krok, neboť strach tady bude pořád a nikdy se ho nezbavíme.
Možná to někomu trošku pomůže.

Jaké jsou vaše tipy na toto téma?
Co byste doporučili někomu, kdo má takový problém?

Kreslená postava zmateného člověka, který neví, co mu práce s myslí přinese.

Na diskusi k tématu se podívejte TUDY.

PÁTEK:

Zlepšete vaše zdraví a mysl pro vyšší výkony ve vašem businessu

Je velmi důležité zlepšit vaše zdraví, abyste mohli udržet nápor práce a podávat dlouhodobě nadprůměrné výkony.
Toto jsou věci, na které byste se měli zaměřit a tipy, jak je zlepšit:

Spánek

  1. Spěte, jak dlouho potřebujete (většina lidí potřebuje 7-8 hodin)
  2. Hodinu před spaním se vyhněte obrazovkám a relaxujte. Můžete trávit čas s rodinou, meditací, četbou knihy…
  3. Snažte se vyhnout konzumaci kofeinu alespoň 8 hodin před spaním
  4. Jestliže špatně spíte, můžete si dávat během dne 30 minut šlofíka

Cvičení a pohyb

  1. Pravidelně choďte pěšky
  2. Cvičte intenzivněji alespoň 3krát za týden
  3. Protahujte se a cvičte jógu

Jídlo

  1. Pijte hlavně vodu a vyhněte se sladkým nápojům
  2. Konzumujte o jeden kus ovoce a jednu porci zeleniny více za den
  3. Neslaďte si kávu a čaj

Další informace o osobním rozvoji, mojí cestě, zdravém životním stylu a cvičení najdete v mojí skupině Holistický život – optimalizujte své zdraví a mysl, do které vás všechny vřele zvu. Těším se na vás!

Ovoce a zelenina.

Na diskusi k tématu se podívejte TUDY.

Více tematických týdnů najdete ve skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).
Nebo můžete rovnou zde přejít na další tematické články:
Peníze a money mindset
Váš soused je milionář
Ikigai pro podnikání
Dosahování cílů

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Mohlo by vás zajímat